sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:25

25 7 4 פיתוח קהילות למידה מקומיות של מורים המחלקה לחינוך במיאמי קיימה הכשרה מקצועית אזורית למורים, על מנת לעודד שיתופי פעולה בין בתי ספר ציבוריים באזור . רוב המורים שקיבלו הדרכה קבוצתית במסגרת הכלל- אזורית הביעו שביעות רצון ממנה, וכמעט כולם ציינו כי ההדרכה סייעה להם בהוראה, בעיקר מורים שקיבלו הדרכה בפיתוח אסטרטגיות הוראה חדשות ובהערכת עבודות תלמידים בכיתה . נמצאו הבדלים משמעותיים בין בתי הספר במידת שיתוף הפעולה : בתי ספר יסודיים שיתפו פעולה יותר בהשוואה לבתי ספר על-יסודיים, במיוחד בפיתוח תוכניות לימודים . כמו כן נמצאו הבדלים משמעותיים בין המורים במידת שיתוף הפעולה : נשים נטו יותר לשיתופי פעולה מגברים, ומורים בעלי תואר ראשון נטו יותר לשיתופי פעולה בהשוואה למורים בעלי תארים מתקדמים יותר ( Ronfeldt, Farmer, McQueen, Grissom, 2015 & ) . 8 4 רשת קהילות למידה אינטרנטיות בעשור האחרון הולכת ורווחת הכשרה של מורים באמצעות פלטפורמות אינטרנטיות . להלן שתי התארגנויות באוסטרליה ובספרד : פיתוח מקצועי של הנהגה וצוותים חינוכיים בהובלת הרשות האזורית באוסטרליה : במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה, בשנת ,2008 המחלקה לחינוך עודדה יצירת שותפויות בין בתי ספר באותו אזור , למען שיפור האפקטיביות של בתי הספר . ההצטרפות לשותפות הייתה בהתנדבות ובאמצעות רשתות אינטרנט . ההנחה בבסיס היוזמה הייתה כי יצירת קבוצת הנהגה מקומית ובניית תוכנית אסטרטגית ברמה המקומית יעודדו אחריותיות, פיתוח משאבים מקומיים ולמידה מקצועית, המותאמים לאינטרסים הקולקטיביים של הקהילה שבתי הספר משרתים . הרצון היה ליצור מודל לא ריכוזי של “ hub & spoke ” ( מבנה ריכוזי אחד הכולל תת-יחידות ארגוניות ; כל יחידה מנוהלת בנפרד, אך כולן מאוגדות כלכלית ) , להרחבת יכולת קבלת ההחלטות והאחריותיות בין השותפים המקומיים . מחקר מלווה מצביע על כך שמנהלים תומכים בהתאגדות של בתי הספר ובלמידה המשותפת, אך יש שונות במידת השתתפותם ומעורבותם בפעילות . גודל בית הספר משפיע על מידת היכולת והפניוּת של חברי הצוות להיות מעורבים בפעילות של הרשת . רוב המנהלים דיווחו שהפעילות של הרשת שיפרה את ההוראה והלמידה בבית הספר, אך לא זוהה שיפור בהישגי התלמידים . עיקר השותפות היה בשיתוף ברעיונות, תפיסות ואסטרטגיות הוראה “ best practice ” . הייתה מידה פחותה של שיתוף במשאבי כוח אדם או במשאבים פיזיים . מנהלים דיווחו על קושי ביישום שותפויות מעין אלו ועל היעדר משאבים לכך . בחלק קטן מבתי הספר הייתה מנהיגות פעילה שעסקה בהפצת פרקטיקות הוראה איכותיות או חדשניות באופן אינטנסיבי ומפורט בין בתי הספר ועודדה למידת עמיתים . בבתי ספר אלו זוהה שיפור ברמת ההישגים של התלמידים ( 2014 Sugget, ) . רשת קהילות לומדות בהנחיה ובליווי של חוקרים מהאקדמיה בספרד : במסגרת התוכנית Reading in Pair , עשרים בתי ספר בספרד המחוברים לרשת אינטרנט אחת מקיימים פיתוח מקצועי למורים בתחום הקריאה, באמצעות קהילות למידה אינטרנטיות . צוות של קבוצת מחקר לקידום למידת עמיתים בקריאה ( GRAI ) באוניברסיטת אוטונומה בברצלונה מלווה את הקהילות ( 2017 Miquel & Duran, ) . התוכנית היא תלת-שנתית

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help