sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:24

24 ביקורים הדדיים ( DfES, 2007 b ) . זו אחת הדרכים היעילות לפיתוח שותפות בין בתי ספר בעלי רקע תרבותי שונה . הקשר הבין-אישי משמש אמצעי רווח ליצירת שותפות במידע או בפרקטיקות . למשל, בשותפות של Beacon Schools המורים הביעו שביעות רצון רבה ממעורבות בשותפות בדרך זו ( 2004 , . Rudd, et al ) . באירלנד, התוכנית ( Shared Education Partnership ) SEP פועלת במימון ממשלתי ומיועדת להכין את התלמידים לחיים משותפים בחברה המתאפיינת בשסעים תרבותיים ודתיים . ההקשר ההיסטורי המורכב מציב אתגר משמעותי בפני המורים המפעילים את התוכנית – בהתמודדות עם התלמידים והוריהם ובהכנת חומרי הלמידה . מסיבה זו התוכנית לוותה בהכשרה של המורים לקראת הפעלת המודל, והם זוכים לליווי במהלך ההפעלה . מודל התוכנית כולל פעילויות של מורים, תלמידים וכלל בית הספר, ומייצר גשר המעודד עבודה משותפת, רשתות של שיתופי פעולה בין צוותים חינוכיים ומרחב לפעילות משותפת של שתי הקבוצות בתחום החינוך . בעקבות פעילות התוכנית פותחו מנגנוני גישור לעבודה משותפת של מורים בין בתי הספר . נוצרה הנהגה המובילה את השותפות ומונו מורים מובילים ברמת בתי הספר . התקיימו פעילויות קבועות של למידה משותפת לתלמידים, ומורים למדו ועסקו בהוראה במשותף ופיתחו חומרי למידה ומשאבים פדגוגיים חדשים . העבודה המשותפת בין צוותי ההוראה הפכה לשגרה והוטמעה בבתי הספר . התוכנית התמקדה בהתמודדות עם חמישה היבטים חברתיים : התנהגות אנטי-חברתית, שיפור הקשרים בקהילה, שימוש בחומרים מסוכנים, בריאות ומיניות ושימוש נכון ובטוח באינטרנט ובמדיה החברתית . 6 4 ייזום פרויקטים ואירועים משותפים סוג נוסף של שיתוף פעולה המאפשר היכרות הדדית של פרקטיקות הוא ייזום משותף של פעילויות על ידי הצוותים בבתי הספר . מגוון רחב של פעילויות משותפות ופרויקטים מעין אלו מוצג בספרות המקצועית . חלק מהיוזמות ממוקדות בפיתוח של תוכניות לימודים, בעיקר בתחומים אזרחות, ספורט, אומנות ובמה ( 2007 , . Atkinson et al ) : באזור צפון מערב אסקס הוקמה שותפות להתמודדות עם חסמים שונים של בתי הספר באזור, ובעיקר עם הבידוד הגיאוגרפי . חברי השותפות התאחדו וקיימו סדרת כנסים למורים בנושא הקניית כלים לפיתוח קריירה, עבור תלמידים העומדים לסיים בית ספר תיכון . בתי ספר “תאומים” באנגליה ובגאנה עסקו בפרויקט משותף של גידול פירות וירקות בגינות בתי הספר . במסגרת זו התקיימו מפגשים וביקורים הדדיים מקדימים בין מורים בבתי הספר התאומים, לתכנון ולהבניה של הפרויקט . התקשורת בין התלמידים התנהלה באמצעות האינטרנט, בהובלת המורים, והתאפיינה בחשיבה משותפת ובהתאמה של הפעילות לאתגרים ביישום הפרויקט בבתי הספר . שותפות בין בתי ספר על-יסודיים מוסלמיים וקתוליים, התמקדה בפיתוח פעילויות התנדבותיות ובגיוס משאבים, אשר הביאה לתכנון ולארגון של מפגש יומי בשם “בית קפה” . במסגרת זו נפגשו תלמידים ואנשי צוות משני בתי הספר וגיבשו יחד תוכניות עבודה לגיוס כספים ולפעילויות התנדבות בקהילתם . הכספים שנאספו חולקו באופן שווה בין בתי הספר ויועדו לפיתוח של פעילויות צדקה . ההתנסות החיובית עודדה נכונות ליזום פעילויות נוספות בנושאים משיקים בבתי ספר אלו .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help