sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:21

21 ברשויות המקומיות של רשת Diversity Pathfinder Initiative התקיימה שותפות דומה ( 2006 , . Woods et al ) . במסגרת שיתוף פעולה אחר בין בתי ספר יסודיים הועסק מורה לצרפתית ( 2011 Ofsted, ) . המומחים לימדו במגוון בתי ספר ועסקו גם בהנחיה, ייעוץ וליווי של המורים בבתי הספר השותפים במסגרת עבודתם ( 2004 , . Rudd et al ) . השאלת אנשי צוות לבית ספר שותף – לעיתים חברי צוות מבית ספר שותף אחד מושאלים לעבודה באופן זמני בבית ספר שותף אחר . בשותפות Leading Edge Partnership בתי ספר השאילו מתמחים שנמצאים בשלבי התמחות באקדמיה לבית ספר שותף . מהלך זה נתן הזדמנות לבית הספר השותף שקיבל בהשאלה את המומחים להכשיר את הצוות שלו בתחום התמחות מסוים . עבור המורים והמומחים הביקור זימן היכרות עם הקשר שונה של תרבות למידה ( 2004 , . Rudd et al ) . ב - Beacon Schools התקיים הסדר להשאלה של טכנאים והנדסאים מהקולג’ המקומי לבתי ספר יסודיים שותפים, והם נעזרו גם באנשי דת ללימוד נושאים רוחניים בבתי ספר על-יסודיים שותפים . נוסף על כך, אם אחד ממנהלי בתי הספר או סגנו נעדר באופן ממושך החליף אותו מנהל או סגן מנהל מבית ספר שותף אחר . העסקה משותפת של אנשי צוות ואומנים – אפשרות נוספת היא העסקה של מומחה בבתי הספר השותפים . כך לדוגמה, בשותפות Kent , הנושא שנבחר לעמוד במרכזו של אחד הפרויקטים למצוינות היה שונות תרבותית בתחום האומנויות ; במסגרת היכרות עם התרבות האפריקאית הוזמן מתופף מגאנה לקיים סדנה בַּנושא בכמה בתי ספר ( Ofsted, 2011 ) . במסגרת השותפות Shared School Business Manager בתי ספר העסיקו במשותף מנהל ארגוני שפעל להתייעלות כלכלית של כל אחד מהארגונים ( Woods, Armstrong, Bragg, & Pearson, 2013 ) . 4 3 ניהול משותף בעידוד הממשלה הפלמית, המציעה תמריצים להתאחדויות של בתי ספר, בתי ספר בבלגיה בעלי אג’נדה ואינטרסים משותפים יוצרים ארגון גג משותף . במסגרת זו הם מתאגדים באופן וולונטרי לניהול משותף, כדי לספק שירותים חינוכיים באזור גיאוגרפי מסוים . השותפויות עשויות להתבסס על אינטרסים משותפים בתחום הכלכלי ( נגישותם של חומרי הוראה, פיננסים, תשתיות וזמן ) , בתחום הארגוני ( גיבוש סדירויות ארגוניות [ Regularities ] , כללים ודפוסי פעולה וחלוקת תפקידים ) , בתחום האידיאולוגי-תרבותי ( נורמות וערכים ) ובתחום החברתי-מקצועי ( קשרים מקצועיים בין-אישיים בין מורים ומנהלים ) . ההתארגנות מאפשרת לבתי הספר להשיג במשותף מטרות שלא היו יכולים להשיגן כבית ספר יחיד . לארגון הגג של בתי הספר ניהול ארגוני משותף, המספק לכל בית ספר תמיכה אדמיניסטרטיבית, הכוונה אסטרטגית ותמיכה מקצועית-ארגונית . ההתנהלות הארגונית משותפת, לרבות רכישה משותפת של ציוד ; הפיתוח המקצועי מתנהל במשותף ; וממנים בעלי תפקידים המספקים שירות לכלל בתי הספר שבארגון הגג . הארגון מספק מענה מותאם לבתי ספר המתמודדים עם רמת הישגים נמוכה של התלמידים, וקיימת מחויבות כוללת לשרידות בתי הספר שבשותפות . המנהלים מדווחים על תחושה של שייכות לקבוצת מנהלים, על קבלת תמיכה מקצועית ועל אפשרות להתייעץ ולשתף בהתנסויות . כל אלו עשויים להביא לשימור של המנהלים בתפקידם לאורך זמן ( 2015 Piot & Kelchtermans, ) . שיתופי פעולה בין בתי ספר בתחום המשאבים, ההזדמנויות להצטיידות ולהרחבת המתקנים וחומרי הלמידה וההזדמנויות להכשרת המורים – כל אלה מובילים לשיפור איכות ההוראה,

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help