sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 ח היקף בתי הספר השותפים : שותפויות נבדלות זו מזו במספר בתי הספר הכלולים בהן ובמספר התלמידים הלומדים בהם . גודל השותפות והיקפה משפיעים גם על מידת ההישרדות שלה . קשיים עלולים להיווצר בשותפויות רחבות היקף, כאשר חלק מהשותפים אינם מעורבים בפעילות השוטפת או נושרים ממנה . בשותפויות אלו לרוב חלק קטן מהמעורבים הוא שמארגן את הפעילויות . התרחבות מהירה עשויה אף היא לפגוע בפעילות השותפות . היקף בתי הספר הכלולים בשותפות משפיע גם על סוגי הפעילויות המתקיימות במשותף ; מחד גיסא, שותפות רחבה מציעה מגוון רחב של פעילויות ומשאבים . מאידך גיסא, היא מציבה אתגרים רבים בארגון השותפות, בהובלה ובקיום הפעילויות המשותפות . חלק משותפויות אלו בעלות הנהלה ריכוזית, ובאחרות היא ריכוזית פחות . תיאום ויציבות בהפעלה חשובים על מנת להתמודד עם חוסר בהירות במטרות ובדרך ההפעלה . אשר למספר בתי הספר השותפים – אין ספרות המחקר מציינת מפורשות מספר אידיאלי, אך לרוב שותפות של ארבעה בתי ספר ומעלה נתפסת כשותפות מורחבת ( שאינה קטנה ) , ואילו שותפות של עשרות בתי ספר נתפסת פעמים רבות כלא מועילה . ממדים נוספים העשויים לאפיין שיתופי פעולה בין בתי ספר הם דרכי התיאום וההתארגנות ( מעורבות גורם ממשלתי, רשות מקומית או עמותה, התקציב העומד לרשות השותפות ותפקידם של אנשי הצוות בבתי הספר בשותפות ) ; מידת הגיוון במאפייני בתי הספר ופרופיל תלמידיהם ; ומידת המעורבות של השותפות בקבלת ההחלטות של הנהגות בתי הספר השותפים ( 2007 , . Atkinson et al ) . מקורות נבחרים ( רשימת המקורות המלאה מופיעה בסוף הדוח ) : Armstrong, P . ( 2015 ) . Effective school partnerships and collaboration for school improvement A review of the evidence . UK : Department for Education . סקירה עבור מחלקת החינוך בבריטניה הבוחנת את השפעה של יוזמות לשיתופי פעולה בין בתי ספר על הישגי התלמידים ועל שיפור בית הספר באופן כללי . המאמר סוקר את הספרות העוסקת בהערכת מודלים שונים ומידת האפקטיביות שלהם ב - 15 השנים האחרונות . Atkinson, M . , Springate, I . , Johnson, F . , & Halsey, K . ( 2007 ) . Inter - school collaboration : A literature review . Berkshire : National Foundation for Educational Research . בחינת האפשרות לשיתופי פעולה בין בתי ספר מזרמים דתיים שונים בצפון אירלנד . הסקירה מציגה מודלים וגישות שונות שיושמו על ידי בתי ספר ומזהה את האסטרטגיות האפקטיביות במיוחד . Connolly, P . , Hanratty, J . , Hughes, J . , Chapman, C . , & Blaylock, D . ( 2019 ) . Protocol for a systematic review : Inter - school collaborations for improving educational and social outcomes for children and young people : a systematic review . The Campbell Collaboration . מחקר הבוחן את השפעתם של שיתופי פעולה בין בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים על שיפור תוצאות חינוכיות וחברתיות בקרב ילדים ונוער . הסקירה מציגה דוגמאות של יוזמות מדיניות, מודלים של פעילות, המוטיבציות להפעלתם ומידת האפקטיביות של היוזמות בתחומים הלימודי והחברתי . Duffy, G . , & Gallagher, T . ( 2017 ) . Shared education in contested spaces : How collaborative networks improve communities and schools . Journal of Educational Change, 18 ( 1 ) , 107 - 134 . מאמר המציג שיתופי פעולה בין בתי ספר קתוליים, פרוטסטנטיים ואינטגרטיביים שהניבו שיפור בלכידות הקהילתית באירלנד . שיתופי הפעולה כללו את התלמידים, המורים ומנהלי בתי הספר, והמחקר נערך באמצעות מתודולוגיה של חקר מקרה . Muijs, D . , Ainscow, M . , Chapman, C . , & West, M . ( 2011 ) . Collaboration and networking in education . London : Springer, Dordrecht . קבוצת חוקרים מאנגליה העוסקת בהערכה של שותפויות בין בתי ספר במדינה במשך כעשור, פרסמה ספר רחב היקף בנושא ממדים של שותפויות בין בתי ספר . הספר כולל בין היתר סוגי שותפויות, תאוריות נלוות, השפעות של השותפויות והאתגרים שאיתם מתמודדים הצוותים המיישמים שותפויות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help