sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 מנת לזכות במענקים ממשלתיים לפעילויות משותפות . לעיתים ההחלטה על השותפות מתקבלת במשרד החינוך כדי להבטיח את הישרדותם של בתי ספר חלשים . קיימים גם שיתופי פעולה שקמו ביוזמת הנהלות בתי הספר, ללא תמריץ הרשויות, אך הן רווחות פחות . אלה מתקיימות בעיקר על רקע של מצוקה משותפת וניסיון להתארגן יחד ולהתמודד עם מצוקה זו . יוזמות אלו רווחות פחות היות שמנהלים עסוקים יותר בהתמודדויות היום- יומיות בבית ספרם, וייתכן שהם פחות נוטים לשתף צוותים מבתי ספר אחרים בעשייה זו, הכוללת גם התמודדויות מורכבות . ד הגורמים המובילים את השותפות ודרכי ניהול השותפות : שותפויות נבדלות זו מזו בגורם המוביל אותן – ממשלה, רשות מקומית, ארגון או קרן פילנתרופית, או יוזמה של בתי ספר ( 2007 , . Atkinson et al ) . ההדגשים וסדר היום בעשיית השותפות עשויים להשתנות בין הגורמים המובילים ; למשל, ממשלה תתמקד בשיפור מערכת החינוך ואיכות ההוראה . רשויות מקומיות תתמקדנה בקידום קולגיאליות וערבות הדדית, או יראו בשותפות דרך נוחה להדרכה ולפיקוח מקצועי . ברשויות מקומיות קטנות יש עניין לאחד משאבים בין בתי ספר קטנים לשם יעילות וחיסכון כלכלי . שילוב של קרנות היא לרוב בעידוד הממשלה או הרשות המקומית, ולרוב הן מעוניינות לקדם אג’נדה חינוכית או מקצועית . בתי ספר ייזמו שותפות לעיתים על מנת להתמודד עם קשיים כלכליים וצורך במשאבים, וכדי להבטיח את שרידותם לאורך זמן . ה מעורבות של גורם נוסף בשותפות : בחלק מהמקרים השותפות נוצרת סביב סוגיה חברתית, פדגוגית-מקצועית או ארגונית, והיא כוללת גוף חיצוני דומיננטי . גופים כמו הרשות המקומית, יחידה במשרד החינוך, הבריאות או הרווחה, או עמותות וארגונים ללא מטרות רווח, עשויים לאגד את השותפות ולהיות גורם דומיננטי במידה זו או אחרת בהובלתה . בשותפויות השמות דגש על פיתוח ומחקר ( R & D ) , קבוצת חוקרים מהאקדמיה תלווה את פיתוח השותפות, ותוצריה יוערכו במשותף עם הצוות החינוכי בה . כך קורה למשל בשותפות ( School Improvement Partnership Program ) SIPP בסקוטלנד ( 2015 , . Chapman et al ) , או ב - ( Teaching Schools Alliance ) TSA באנגליה, שותפות בליוויו ובהנחייתו של ( The National College for Teaching & Leadership ) NCTL , שמבצעים גם הערכה מלווה לפרויקט ( 2015 Rea, Sandals, & Parish, ) . ו משך השותפות : שותפויות מתקיימות למשך פרקי זמן שונים . חלק מהשותפויות ממשיכות לאורך זמן, ואחרות מתוכננות לפרק זמן הנקבע מראש . לרוב שותפות בין בתי ספר מתקיימת לזמן ממושך, ואילו שותפויות לנושא מסוים ( אד-הוק ) מתקיימות לפרקי זמן קצרים יותר . ז פיזור גיאוגרפי : חלק ניכר מהשותפויות מתקיימות בין בתי ספר באותו יישוב בעידוד הרשות המקומית . לצידן מתקיימות שותפויות רוחביות, כלל-ארציות ולעיתים בין-לאומיות ( באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ) , הממוקדות בתפיסה או במטרה חינוכית או חברתית מסוימת . השותפויות הרוחביות יהיו שותפויות אחידות יותר במטרות שלהן ובפעילויות שהן מתוות . מבין היתרונות של שותפויות שאינן מקומיות – היעדר תחרותיות ( הן אינן מתחרות על אותה אוכלוסיית יעד ) והצורך להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות . אולם בטווח הרחוק, לשותפויות אלו אין התמיכה הארגונית והפיננסית של גופים בקהילה וברשות המקומית ( 2006 Hadfield & Jopling, ) . שותפויות על בסיס גיאוגרפי עשויות להיות גם בין מוסדות בשלבים שונים של חינוך ( גן - יסודי או חטיבת ביניים - תיכון ) .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help