sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

4 מטרת הדוח הנוכחי היא להציג סוגים שונים של שיתופי פעולה בין בתי ספר הקיימים בעולם ומדווחים בספרות המקצועית, העשויים לשקף את ההזדמנויות, המורכבויות והאתגרים ביישום שיתופי פעולה במערכת החינוך . הפרק הראשון בדוח מציג את הגישות התאורטיות המשמשות בסיס לייזום השותפויות, ומודלים לסיווג שיתופי פעולה בין בתי ספר . בפרק השני, שהוא לב הדוח, מוצגים מניעים לשיתופי פעולה בין בתי ספר – קידום מדיניות, חיזוק התלמידים, חיסכון ויעילות ארגונית ושיפור איכות ההוראה - וכן הדרכים להשגתם . בסיום הדוח יש סיכום קצר ומוצגות מגבלות הספרות המחקרית בנושא . מקורות המידע והאסטרטגיה לאיסוף המידע בדוח זה : המידע המוצג בדוח נדלה ממאגרי מידע אינטרנטיים אקדמיים באמצעות google scholar , מאגר המידע בתחום החינוך ERIC ומאגר המידע האקדמי הרב-תחומי EBSCO . החיפוש אחר שותפויות או שיתופי פעולה בין בתי ספר נערך באמצעות הצירופים - school - to - school collaboration, inter school collaboration, schools partnership, school networks ו - school federation . בשלב מתקדם יותר, חיפוש המידע נערך באמצעות פרסומים של חוקרים מובילים בתחום זה, כמו Connolly , Muijs, Ainscow, Chapman, West, Armstrong, Duffy, Gallagher, Hughes, Greany ו - Keddie . נעשה מאמץ לכלול את המאמרים העדכניים ביותר בתחום זה . הדוח אינו כולל מידע על תוכניות שבהן שיתוף הפעולה בין בתי הספר הוא מרכיב מצומצם, או כאלו המציגות שותפות של מורים שיזמה הקהילה ולא בית הספר . הדוח עוסק בשיתופי פעולה ( cooperation, collaboration, partnership ) בין בתי ספר ופחות ברשתות של בתי ספר ( networks, federations, chain of schools ) , אם כי בספרות המקצועית לפעמים השימוש במונחים אלו אינו חד-משמעי .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help