sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 שותפות סימביוטית, שבה בתי הספר פיתחו מודל של עבודה משותפת ברמה הארגונית, המתבסס על צרכים, למידה וערכים משותפים שזיהו הצוות החינוכי והרשויות . קיימים קשרים אישיים ומקצועיים קבועים ועבודה עם מאגר משאבים משותף של ידע והתמחות, פיננסים ומתקנים . לכל בית ספר זהות ייחודית, אך השותפות מאפשרת הנגשת שירותי חינוך טובים יותר . ב מטרות ופעילויות : אחד ההיבטים המרכזיים המבדילים בין שותפויות הן המטרות והפעילויות הנגזרות מהן ( Atkinson, Springate, Johnson, & Halsey, 2007 ; Connolly et al . , 2019 ; Muijs et al . , 2011 ) . הבנה מעמיקה יותר של סוגי השותפויות, מטרותיהן והתפיסה התאורטית שעליה הן מתבססות עשויה לסייע בהתאמה של עיצוב השותפות לצורכי השותפים בה ( לוח 1 ) . 2 לוח 1 : מטרות של שיתופי פעולה בין בתי ספר ופעילויות אפשריות הנגזרות מהן פעילויות מטרות פעילויות בטווח הקצר פעילויות בטווח הבינוני בטווח הארוך שיפור הישגי בית תלמידים מבתי ספר ברמה הספר חברתית-כלכלית נמוכה יכולים ללמוד ולהיבחן במבחנים של בתי ספר ברמה חברתית-כלכלית גבוהה, לרבות אפשרות להיבחן במסלולים המגוונים שמציע בית הספר ה”חזק” . הנהגת בית הספר מקבלת ומעניקה תמיכה בתחומים של מידע, היכרות עם גישות חינוכיות ופעילויות בעת הצורך . פיתוח משותף של מערכות מעקב ובקרה, פיתוח מקצועי משותף של הנהגה חינוכית וטיפוח רשתות של הנהגה חדשה . הרחבת הזדמנויות ושירותים לדוגמה, מרתון למידה משותף של תלמידים פיתוח של קורסים לקראת מבחן . מקצועיים שונים עבור פיתוח משותף של תלמידים ומורים . תוכניות לימודים ופיתוח מקצועי משותף של מורים המותאם לצורכי התוכנית . גיוס ומיצוי של לדוגמה, מורים מלמדים משאבים במקביל בכמה בתי ספר מורים מבתי ספר בשותפות . שונים לומדים זה מזה באמצעות חילופים והדגמה של צורות הוראה שונות או חדשות . שיתוף של כמה בתי ספר בהעסקה של מורים מומחים בהיקפי משרה שונים, שיתוף פעולה בתכנון תוכנית הלימודים, גיוס מורים והבניית הלמידה לשיפור ההישגים . ג הצטרפות מבחירה לעומת הצטרפות בעקבות החלטת ממשלה או רשות מקומית : במרבית המקרים שותפויות בין בתי ספר קמות בעידוד או בהחלטה של הממשלה או הרשויות המקומיות . הסיבה לכך היא לרוב רצון לגייס משאבי ידע, תשתיות והתמחות של בית ספר אחד לחיזוק בית ספר אחר . הקצאת מענקים לבתי ספר עודדה בתי ספר באנגליה להתאגד וליצור שותפויות וולונטריות ביניהם – לדוגמה, יצירת רשת בתי ספר לרכישה משותפת של שירותים ברשות מקומית, או שיתופי פעולה בעידוד רשויות מקומיות על 2 המבנה של לוח 1 מניח כי שיתופי הפעולה בין בתי הספר הם בעלי אינטרס משותף . נציין כי יש שיתופי פעולה שלשותפים בהם נקודות מוצא שונות ואינטרסים שונים, ועם זאת השותפות משרתת את כל השותפים ובעלת ערך רב עבורם .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help