sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:21

21 הקשבה לצעירים, ושהדבר אף מעוגן במדיניות מחייבת . אם השאלות נענות בחיוב, עולים מתווי המדיניות לשלב השני ( סיוע לצעירים ) ושוב מעידים על הנכונות, הפעילות ומידת המחויבות שלהם . לפי דגם זה, רק כאשר מתווי המדיניות עוברים מהשלב השלישי ( לקיחה בחשבון של עמדת הצעירים ) לשלב הרביעי ( עירוב הצעירים בהתוויית המדיניות ) , מתקיימת רמה מינימלית של שותפות . הדבר מודגש בנקודה האדומה המצוירת באיור ( איור 3 ) . אם נבחן את הדוגמאות שנסקרו בפרק א’ לנוכח דגם זה, נראה כי המכשלה המרכזית היא בדיוק בנקודה שבה סימן שייר את רף המינימום : המעבר בין המחויבות לקחת בחשבון את עמדות הצעירים לבין הנכונות לשתף אותם בתהליך קבלת ההחלטות . איור 3 : מודל נתיבי השיתוף של שייר לפי 2001 Shier, האם אתם מוכנים לקחת בחשבון את עמדותיהם של ילדים ? האם תהליך קבלת ההחלטות שלכם מאפשר לכם לקחת בחשבון עמדות של ילדים ? האם קיימת מדיניות המחייבת לתת משקל מספק לעמדותיהם של ילדים בתהליך קבלת ההחלטות ? האם אתם מוכנים לאפשר לילדים להשתתף בתהליכי קבלת החלטות ? האם קיים נוהל שבו ילדים יכולים להצטרף לתהליכי קבלת החלטות ? האם קיימת מדיניות המחייבת את מקבלי ההחלטות להכליל ילדים בתהליך קבלת ההחלטות ? האם אתם מוכנים לחלוק חלק מסמכויותיכם כבוגרים עם ילדים ? האם קיים נוהל המאפשר לילדים ולמבוגרים לחלוק בסמכות לקבלת החלטות ובאחריות עליהן ? האם קיימת מדיניות המחייבת לחלוק את הסמכות לקבלת החלטות והאחריות עליהן עם ילדים ? האם אתם מוכנים לסייע לילדים לבטא האם יש לכם קשת את עמדותיהם ? של רעיונות ופעילויות שיסייעו לילדים להביע את עמדתם ? האם קיימת מדיניות המחייבת אתכם לסייע לילדים להביע את עמדתם ? האם אתם מוכנים האם שיטת הפעולה להאזין לילדים ? שלכם מאפשרת האם קיימת מדיניות לכם להאזין לילדים ? המחייבת אתכם לאפשר לילדים להשמיע את קולם ? התחילו כאן 1 ילדים מוזמנים להשמיע את קולם 2 ילדים מקבלים סיוע לבטא את עמדותיהם 3 עמדותיהם של ילדים נלקחות בחשבון 4 ילדים מעורבים בתהליכי קבלת החלטות 5 ילדים חולקים סמכות ואחריות בתהליך קבלת ההחלטות נקודות פתיחה > הזדמנויות > מחויבויות רמות שותפות זוהי נקודת הסף שעליכם להגיע אליה אם אישררתם את אמנת האו"ם בדבר זכויות הילד

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help