sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:30

30 שכן הן מלוות את התלמידים המחוננים ומעבירות מידע רלוונטי עליהם למרכזי המצוינות, לצורך התאמת ההוראה . בהקשר לקבוצות בסיכון, חסרה בדוח התייחסות למחוננים תת-משיגים ( ראו למשל את ההגדרה האופרטיבית של משרד החינוך באוסטרליה ) . 4 . כלים מתאימים להוראת מחוננים ומצטיינים בכיתה הטרוגנית האגף למחוננים ומצטיינים פרסם במרץ 2018 אגרת לרכזי השתלבות , והיא משמשת מעין חוברת הדרכה לבתי ספר הטרוגניים . זאת משום שחלק מתפקידם הפורמלי של רכזי השתלבות הוא לרכז את נושא המחוננים והמצטיינים . בהקשר הזה, כדאי לקרוא את הדוח הנוכחי כהמלצה להגדיר ולתקנן משרה של מְרַכֵּז בית-ספרי לנושא של מחוננים ומצטיינים . מרכז כזה יכול להיות בקשר עם כל התלמידים המחוננים והמצטיינים ועם המורים שלהם, בלי להיות אחראי על תוכן ההוראה . חשיבות תפקיד כזה נובעת מהמורכבות של התחום הן מבחינה לימודית, הן מבחינה רגשית וחברתית, עבור התלמידים ועבור הצוות . מבחינת תוכן הלימודים, כדאי שלכל מפמ"ר יהיה רפרנט מחוננים שיעביר באמצעות המפקחים והמדריכים חומר לרפרנט המחוננים ולרַכָּז המקצוע בכל בית ספר . לגבי תוכנית העשרה אישית, יש מקום לפרט מודלים מוכרים של עבודה עם תלמידים ולצטט את עבודותיה החשובות של Joyce VanTassel - Baska בנושא . בהקשר להוראת נושא ברמות קושי שונות כדאי להזכיר מודלים עדכניים שמפתחת אן טומילסון ( Tomilson ) . המודלים מורכבים ממערכי שיעור מרובי שלבים, שבהם מתבצעת למעשה הוראה מותאמת אישית לתלמידי הכיתה . עם זאת, לא ברור אם למורים בישראל תהיה מוטיבציה לבנות מערכי שיעור מרובי שלבים . בדוח מוזכרות ההגבלות על הקבצות בכיתות נמוכות . יש לציין כי נוסף על כך שההקבצות אינן חוקיות, יש מחקרים הטוענים נגד יעילותן . מבין אסטרטגיות הפעולה שנסקרות בדוח, היחידה שאין עוררין במחקר על תרומתה להוראת מחוננים היא האצה ( ובייחוד הקפצת כיתה ) . עריכת לשון : מוריה יזרעאלב עיצוב גרפי : אמונה כרמל

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help