sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:18

18 ב . CPS Status Dropout Rate – מדד סטטוס נשירה על פי ה - CPS . מדד זה מתייחס לאחוז בני 16 - 24 שאינם רשומים בבית הספר ואינם זכאים לתעודת סיום כלשהי . המדד נותן תמונת מצב של שכבת גיל מסוימת, בלי קשר לשאלה מתי לאחרונה הם למדו בבית הספר, ואף לא אם למדו בבית ספר בארה"ב מעולם . ג . ACS Status Dropout Rate – מדד סטטוס נשירה על פי ה - ACS . מדד זה מתייחס לאחוז בני שכבת גיל התיכון הפוטנציאלי ( בני 16 - 24 ) שאינם רשומים בבית הספר ואינם זכאים לתעודת סיום כלשהי . מדד זה, לעומת המדד הקודם, מתייחס לקבוצת אוכלוסייה מגוונת ורחבה יותר, אך נותן מידע רק על השנים האחרונות, בהתאם למקור המידע שהוא מתבסס עליו . ד . Status Completion Rate – מדד סטטוס סיום תיכון על פי ה - CPS . מדד זה מתייחס לאחוז המבוגרים הצעירים ( בני 18 - 24 ) שסיימו תיכון, בין בארה"ב ובין מחוצה לה, וקיבלו תעודת סיום כלשהי . המדד נותן תמונת מצב של שכבת גיל מסוימת . ה . ) Adjusted Cohort Graduation Rate ( ACGR – מדד מתוקן של סיום התיכון בקרב בני שנתון מסוים, על פי EDFacts . מדד זה מתייחס לאחוז התלמידים בבתי הספר הציבוריים בארה"ב שסיימו תיכון בזמן ( ארבע שנים לאחר שהחלו לראשונה לימודים בכיתה ט' ) וקיבלו תעודת סיום רגילה . המדד מתקן את שיעור הבסיס של התלמידים באמצעות הוספה של תלמידים שהצטרפו ללימודים לאורך ארבע השנים והפחתה של התלמידים שעברו למסגרות אחרות, היגרו או הלכו לעולמם . המדד מחושב על בסיס מידע מקיף שנאסף על כל תלמיד באופן אינדיווידואלי, ולכן נחשב למדויק במיוחד . השימוש בו החל רק בשנים האחרונות, ולכן הוא לא מאפשר זיהוי מגמות לאורך זמן . ו . ) Averaged Freshman Graduation Rate ( AFGR – מדד הערכה של סיום תיכון בקרב בני שנתון מסוים, על פי ה - CCD . מדד זה נותן הערכה של אחוז תלמידי בתי הספר הציבוריים בארה"ב שסיימו תיכון בזמן וקיבלו תעודת סיום רגילה . ההערכה מתבצעת באמצעות השוואה של המספר הכולל של התלמידים הרשומים בתחילת כיתה ט' בשנה מסוימת, למספר הכולל של התלמידים שסיימו תיכון ארבע שנים לאחר מכן . המדד מחושב על בסיס מידע כללי בלבד, ולא על בסיס מידע אינדיווידואלי שנאסף על כל תלמיד, מכיוון שמידע כזה לא היה בנמצא בעבר . יתרונו של מדד זה בכך שהוא רב-שנים ומאפשר זיהוי מגמות לאורך זמן . ז . Alternative High School Credentials – מדד הזכאות לתעודות סיום תיכון חלופיות . מדד זה מתייחס לבני 16 ומעלה שסיימו בהצלחה את מבחני סיום התיכון החלופיים המוכרים בארה"ב ( TASC , GED ו - HiSET ) . מקורות המידע הם מסדי הנתונים של החברות הפרטיות המבצעות את המבחנים . המדדים השונים אינם מתוכללים למדד מאוחד . זאת משום שהם מתייחסים לנשירה מזוויות שונות ( למשל, מדד אירוע מול מדד סטטוס ) ומכיוון שמסדי הנתונים השונים מספקים נתונים שונים מבחינת מידת דיוקם ואורך הזמן שהם מתייחסים אליו . נעיר עוד, שתלמיד שנשר מבית הספר וחזר אליו לאחר זמן, עשוי להיות מזוהה כנושר במדד אחד, אך לא יזוהה כנושר במדד אחר . כך למשל, תלמיד שנשר מן התיכון בגיל 16 בשנת 2018 וחזר ללימודים בשנת ,2019 ייחשב לנושר על ידי מדדי אירועי הנשירה וסטטוס הנשירה לשנת 2018 ; אך מדדי סיום התיכון עשויים להכיל אותו כמסיים בהצלחה לאחר

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help