sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:17

17 2 . המיון לתוכנית נעשה לפי סטנדרטים קבועים : מתקבלים רק מתנדבים מעל גיל 55 ( דרישה של הגוף המממן ) , יודעי קרוא וכתוב ועצמאיים קוגניטיבית ופיזית . כיוון שהתוכנית ממומנת מכספי הממשל הפדרלי, היא מסננת מועמדים לפי התקנות המקומיות בנוגע לעבודה עם ילדים . 3 . הכשרת המתנדבים נחשבת אינטנסיבית ונעשית על ידי הנהלת התוכנית המקומית . היא נמשכת שבועיים והיקפה 30 שעות של הדרכות, דיונים וסימולציות ( , . Parisi et al 2015 ) . 4 . המתנדבים פועלים בצוותים המונים שבעה חברים והם נפגשים באופן קבוע . רכז מתנדב אחראי על פעילותם במוסד החינוכי, מפקח עליה ו מלווה אותם . הרכז מטעם התוכנית מספק אוריינטציה לסגל המוסד החינוכי על אודות התוכנית וכן מסייע לחניכה של מתנדבים חדשים ( 2015 , . Parisi et al ) . נוסף על כך הרכז מוודא שבבית הספר לא מציבים את המתנדבים בתפקידים של עובדים בשכר ( 2004 , . Glass et al ) . כמו כן הוא מעביר סקרי שביעות רצון שנתיים הן למתנדבים הן לסגל המורים . 5 . התמיכה האדמיניסטרטיבית ( הצבה בבתי ספר, תיאום יום-יומי, תשלום החזרי הוצאות ) באחריות הרכז המקומי של התוכנית . 6 . צוות המתנדבים משמש קבוצת שווים לכל אחד מחבריה, והם תומכים זה בזה . אחוזי השימור גבוהים מאוד : יותר מ - % 80 מסיימים שנת התנדבות וממשיכים לשנה נוספת ( 2006 Martinez, ) . יתרון ברור של התוכנית הוא הצלחתה המוכחת והמובהקת להשגת יעדיה הלימודיים ( 2014 , . Rebok et al ) . התוכנית היא מהראשונות להדגיש ואף לחקור באופן מעמיק את התרומה של התנדבות לאוכלוסייה מבוגרת, הכוללת שיפור ביכולות פיזיות, חברתיות וקוגניטיביות . המתנדבים מגיעים על פי רוב מהקהילה הרחבה של בית הספר והמאפיינים הדמוגרפיים שלהם דומים למאפייני התלמידים . הדבר מאפשר קשר בין המתנדבים והתלמידים והזדהות של הקבוצות אלו עם אלו . תוכנית Experience Corps עסקה בראשיתה גם בפתרון סכסוכים בכיתה, אולם לאורך זמן לא נמצאה השפעה על אקלים בית הספר . לא ברור אם הדבר נובע מחוסר יעילות של המתנדבים בנושא זה, או מכך שהציפיות של התלמידים וצוות בית הספר עולות בעקבות ההתנדבות ( 2015 , . Parisi et al ) . בכל מקרה, בשנים האחרונות הוחלט למקד את פעילות המתנדבים אך ורק בשיפור הקריאה . חיסרון נוסף הוא שהחיבור בין בית הספר והקהילה נעשה ללא מעורבות אקטיבית של המנהל וצוות בית הספר, והחיבור בין בית הספר כמוסד לבין המתנדבים מתווך על ידי ארגוני התנדבות . הדבר מייצר תלות של המתנדבים ושל צוות בית הספר בארגוני ההתנדבות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help