sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:25

25 ו . מי שמסיים את ההכשרה של "פעמונים" מתקבל לעמותה ומגיע למקום ההתנדבות . שם עליו לעבור חניכה אצל איש שטח מנוסה . באופן כללי, בהתנדבות בחינוך החונך יכול להיות מתנדב אחר או איש צוות מבית הספר . יש ללוות את המתנדב מקרוב, לזהות מה המענה שהוא זקוק לו ולסייע לו . ז . ב"פעמונים" לכל מתנדב יש ראש צוות בשלב החניכה וגם אחריה . כל מתנדב צריך לדעת למי הוא יכול לפנות גם כשהוא נתקל בבעיות וגם כדי לעזור לו לגדול ולהתפתח . במקרה של התנדבות בחינוך, המלווה לא חייב להיות מנהל המוסד החינוכי, אבל צריך להיות מלווה – ועדיף שיהיה מצוות בית הספר . תפקיד המלווה לפקח על עבודת המתנדב מצד אחד, לעזור לו להפיק לקחים מצד שני, ולגרום לו לחוש חלק מצוות בית הספר מצד שלישי . זאת לצורך שימור המתנדבים . אתגר ש"פעמונים" צריכים להתמודד עימו הוא מציאת דרך שבה ראש הצוות לא יהפוך לטכנוקרט, אלא ימשיך להיות שותף לאווירה של עשייה התנדבותית . יש לוודא התאמה ברורה בין מתנדב לבין תחום ההתנדבות וכן להציע למתנדבים ותיקים מסלול התמקצעות ( למשל למנות מתנדב לראש צוות ) . יש לזכור ששימור המתנדבים לא מתאפשר בזכות ימי ההוקרה ומכתבי התודה, אלא באמצעות נטיעת תחושת משמעות ותחושת שייכות למקום שבו הם מתנדבים . ח . שלב אחרון במעגל ההתנדבות הוא סיום ההתנדבות . יש מתנדבים שעוזבים מרצונם ויש מתנדבים שצריך להדיח . ט . גיל המתנדבים : התנדבות של פנסיונרים היא אידיאלית, כי הם רגילים לעבוד, יש להם זמן פנוי והם רוצים לתרום . אנשים מבוגרים גם מתנדבים לאורך זמן רב יותר מצעירים . צריך לזכור זאת כשבונים את מערכת ההתנדבות . ב"פעמונים", למשל, כיוון שהמערכת ממוחשבת הרבה פנסיונרים לא נחשפים אליה . זאת בניגוד לארגון "יד שרה", למשל, שבו מתנדבים פנסיונרים רבים . לסיכום, כדי לבסס קשר איתן בין המוסד החינוכי למתנדבים, יש לנהל אותם באותו אופן שבו מנהלים עובדים, לעמוד עימם בקשר מתמשך ועקבי – תוך פיקוח מצד אחד וליווי ופיתוח מצד שני . בפרק זה הוצגו ארבע תוכניות התנדבות בחינוך מארה"ב וכן סיכומי ארבעה ראיונות עם בעלי תפקידים העוסקים בהתנדבות בחינוך בארץ . מטרת הדוגמאות הייתה להציג מכלול של דגמים לניהול מתנדבים במוסדות חינוך שזכו להצלחה – בדגש על תוכניות המשתפות את הקהילה בחיי בית הספר ובמטרותיו . הפרק הבא יעסוק בהשוואה בין הדגמים השונים במנקודת מבטם של מנהלי מוסדות חינוך .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help