sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

6 המסקנה הנובעת מהנחות אלו היא שמנהלי מוסדות חינוך צריכים להתחבר לקהילה ולמצוא דרכים לסייע לה להתחבר למוסדות החינוך ( 2018 Khalifa, 2012 ; Green, ) . התוכנית הרביעית ( TEALS ) אינה תומכת בחיבור של הקהילה כולה למוסד החינוכי, אלא 2 רק של מתנדבים בעלי הון תרבותי גבוה . ארבעת הדגמים המוצגים מגיעים כולם מארה"ב . כל תוכנית מוצגת לפי הנושאים הבאים : גיוס המתנדבים : הזמנת מועמדים להתנדבות, מיונם וסינונם . הפעלת מתנדבים : הכשרה של מתנדבים חדשים ופיתוח מקצועי של מתנדבים קיימים, פיקוח על עבודת מתנדבים וליווי שלה וכן תמיכה אדמיניסטרטיבית . שימור מתנדבים איכותיים . כמו כן מצוינים היתרונות והחסרונות של כל תוכנית . בהמשכו של הפרק מוצגים סיכומים מארבעה ראיונות עם בעלי תפקידים בישראל שעוסקים בהתנדבות בבתי ספר או שעבודתם קשורה לנושא זה . הסיכומים הם על בסיס ראיונות עומק פתוחים שנערכו בחודש אוקטובר 2018 בפגישות פנים אל פנים או בשיחות טלפון . הראיונות לא נועדו להשוות בין המקרה הישראלי לזה של ארה"ב, אלא כדי ללמוד על אסטרטגיות לניהול מתנדבים שפועלות בישראל כיום . בסיכומי הראיונות יש גם דיון בשימוש גלוי וסמוי בתבחינים לניהול מתנדבים . נבחרו מרואיינים שלהם מומחיות מעשית בהתנדבות במוסדות חינוך . את הראיונות סיכם המחבר, והמרואיינים אישרו אותם . להרחבה : סלע, א . , 2015 . בתי ספר "אדומים" : סקירת מדיניות ומחקר, בתי ספר "אדומים" : סקירת מדיניות ומחקר, לשכת המדען הראשי, משרד החינוך, 2015 . 4 . 29 . Berliner, D . ( 2006 ) . Our impoverished view of educational reform . Teachers College Record, 108 ( 6 ) , 949 - 995 . [ מאמר העוסק בהשפעה השלילית של עוני על הישגים לימודיים . בין השאר, המאמר מבאר מדוע השקעת משאבים בבתי ספר בסביבה ענייה היא בעלת השפעה נמוכה אם לא משקיעים בכל הסביבה ] DeMatthews, D . E . , Edwards Jr, D . B . , & Rincones, R . ( 2016 ) . Social justice leadership and family engagement : A successful case from Ciudad Juárez, Mexico . Educational Administration Quarterly, 52 ( 5 ) , 754 - 792 . [ מחקר איכותני על עבודתה של מנהלת בית ספר הממוקם בסביבה עירונית שבה ישנו עוני קיצוני ופשיעה חמורה . המנהלת הצליחה לערב את הקהילה כולה בחיי בית הספר ובכך לקדם את הקהילה ] Green, T . L . ( 2018 ) . School as community, community as school : Examining principal leadership for urban school reform and community development . Education and Urban Society, 50 ( 2 ) . [ תיאור איכותני של מקרה שבו מנהל בית ספר הצליח לקדם רפורמה בבית הספר באמצעות מעורבות קהילתית ] 2 התנדבות בחינוך רווחת כמובן בכל העולם . אולם בארה"ב, בניגוד למקומות אחרים, נערך מחקר נרחב וממוקד על התנדבות בחינוך . יתרה מזאת, החוקרים עצמם הופכים לשחקנים בתחום : תוכניות ההתנדבות בחינוך גם עוברות הערכה מתמדת וגם נבנות על בסיס מחקר קודם . נוסף על כך, בארה"ב אוכלוסיות מגוונות לומדות זו מזו ומפרות זו את זו, בין השאר בנושא של התנדבות בחינוך . למשל, פרויקט Mission Promise שפועל בחוף המערבי בארה"ב בקהילה ההיספנית נשען על Harlem Children Zone הפועל בחוף המזרחי ופוּתח בקהילה השחורה . בסוף הדוח נוספו קישורים גם למחקרים על התנדבות בחינוך במקומות אחרים בעולם .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help