sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:22

22 לאותת למורים שהוא מעוניין בהידברות . הוא בחן עם המורים את תפקידיהם, הבין שאין להם תפיסה פדגוגית, ובטח שלא תפיסה מערכתית, והתחיל להביא לבית הספר מומחים לפיתוח מקצועי כדי לתת למורים כלי הוראה בסיסיים . שלישית , מר אל-גול הפך את עצמו ואת המורים לכוח חיובי בקהילה בשלושה אופנים . ביוזמתו החלו המורים להתנדב בקהילה ולבקר את התושבים המבוגרים כדי להפגין כבוד כלפיהם . תושבים אלו, יחד עם החמולות שלהם, החלו להתנדב בתורם בבית הספר : המבוגרים כוועד בית ספרי, והצעירים בדרכים אחרות . לצד זאת חיזק מר אל-גול את הקשרים עם ועד ההורים לצורך פיתוח בית הספר . נוסף על כך מר אל-גול הפך את עצמו לכתובת לכל תושבי השכונה הזקוקים לסיוע בפנייה לרשויות ותיווך בין הרשויות לתושבים . הדבר נועד לייצר אמון בין שני הצדדים ולהוביל לשיתופי פעולה של כל אחד מהצדדים בנפרד עם בית הספר . רביעית , בעקבות פרויקט בשם "בית ספר ייחודי" של משרד החינוך ועיריית ירושלים, הצוות החינוכי מיפה את תנאי בית הספר לפי מודל Strenghts, weaknesses, ( SWOT opportunities, threats ) . הצוות הגיע למסקנה שבית הספר משמש, נוסף על התפקיד הפדגוגי שלו, כגשר בין הדורות בקהילה . הדבר הוביל לפנייה לבוגרי בית הספר דרך הרשתות החברתיות וגיוסם לפעילות בבית הספר . הצוות והמתנדבים פועלים במגוון זירות רווחה וחינוך שהמוקד שלהן הוא בית הספר . כל אירוע מועלה לרשתות החברתיות כדי להגביר תהודה . באמצעות פעולות אלו התאפשרה, בתוך שנתיים, השקעה פדגוגית בתלמידים . כיום כל תלמיד מקבל תוכנית לימודים לשבוע הבא, שזמינה גם להוריו, וכך הוא יכול לעקוב אחרי המהלך הלימודי, והוריו יכולים לפקח עליו . בה בעת מר אל-גול מעביר לרכזים את תחומי האחריות, הן הפדגוגיים הן החברתיים, והוא מעוניין בשלב זה לייצר תוכנית עבודה רב-שנתית . דוגמאות להישגים : השגת תקציבים מהעירייה וממשרד החינוך ; מפגשים שבועיים עם אנשי השכונה לתכנון יוזמות משותפות וביצוען ; בנייה של מגרש כדורגל במימון העירייה ומציאת חבר מכובד בקהילה שיתנדב לשמור על המגרש כדי למנוע ונדליזם ; הכנסה של נציגי המשטרה לכיתות כדי שיסבירו על זהירות בדרכים וכדי שיהיה לתלמידים מפגש שאינו שלילי עם שוטרים . דוגמאות לכישלונות : חלק מהתושבים המקומיים התעמתו עם המנהל במדיה החברתית כיוון שהתחבר עם "ועד הדרך" . "ועד הדרך" הוקם בשכונה למטרת שיפור הדרכים ובפעולתו גרם לפקחי תעבורה מירושלים להיכנס לשכונה ולרשום דוחות לנהגים שחסמו ציר תנועה לבית הספר . דוגמה אחרת : שוטרי מג"ב עצרו את מר אל-גול כשירד לכביש ליד בית הספר לאסוף תלמידים שאיחרו להיכנס לבית הספר . דוגמה למצבים מורכבים : מר אל-גול אירח סולחה בחצר בית הספר, בעידוד המשטרה ובלחץ עצום של הקהילה, אך בניגוד לדעתה של המפקחת בעירייה . הוא וידא שהסולחה עומדת להתקיים בחצר בית הספר, ואז הלך לחדר המנהל וחיכה עד שתסתיים . לדבריו, הוא חייב לשתף פעולה עם התושבים ולהתחשב בצרכים שלהם בשביל לשרוד, וכאיש שטח אינו יכול לשחות תמיד נגד הזרם .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help