sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 2 . המיון ו הסינון של מתנדבים בבית הספר נערכים על ידי חברי ועד הפעולה לשותפויות . חברי ועד הפעולה, שחלק מהם כאמור מתנדבים בעצמם, אינם עוברים מיון וסינון פורמליים . 3 . לפי החומר שנמצא לא ניתן לקבוע אם מתנדבים בבית הספר עוברים הכשרה ו פיתוח מקצועי . את הפיתוח המקצועי של חברי הוועד מבצעים רכזי ה - NNPS כחלק מהפגישות השוטפות של הוועד . זאת בדומה לנעשה בתוכנית SWIFT . 4 . ליווי המתנדבים הפועלים בבית הספר מתבצע על ידי חברי ועד הפעולה לשותפויות או על ידי רכז מתנדבים בבית הספר . ה פיקוח על המתנדבים נערך על ידי חברי הוועד בהערכות חצי שנתיות, באמצעות סקרים ייעודיים שנבנו על ידי ה - NNPS . 5 . תמיכה אדמיניסטרטיבית ואחריות על תנאים סוציאליים נמצאות בתחום הפיקוח של ועד הפעולה . נראה שמטה בית הספר אחראי למימוש החלטות של ועד הפעולה בנושא ולדווח לו על פעילותו בנושא . 6 . רכזי ה - NNPS תורמים ל שימור חברי ועד הפעולה המתנדבים באמצעות יצירת אווירה חברתית חיובית בוועד וקידום שיתופי פעולה . לא נמצא מידע על שימור שאר המתנדבים . מחקר על פעולות NNPS בשני מחוזות העלה כי שני משתנים תומכים בהצלחת התוכנית : תמיכה אקטיבית של הוועד המנהל ( Board ) של בית הספר בתוכנית ובוועד הפעולה לשותפיות . תמיכה זו כוללת נוכחות בפגישות שיזמו אנשי NNPS ואימוץ השפה המקצועית שנוצרה בעקבות המעורבות של הארגון . מעורבות של רכזי NNPS ביחסים שבין חברי ועד הפעולה לשותפיות, ובמיזמים המשותפים להם ולמנהיגים קהילתיים, הן כמפתחים מקצועיים הן כמנחים . באופן כזה נוצרת מעורבות של מנהלי מוסדות חינוך בתהליכי שיתוף פעולה בין מורים, הורים וחברי קהילה בתוך בית הספר ( 2014 Sanders, ) . תוכנית NNPS מתמקדת בכל צורכי התלמידים, בבית הספר ומחוצה לו, ומדגישה את חשיבות מעורבות הקהילה כולה – בראשות המנהיגים המקומיים – ואת חשיבות מעורבות ההורים בפרט להצלחת התלמידים ובית הספר . תפיסה כזו מעודדת שיתופי פעולה, מסייעת לרתום מתנדבים מקרב הקהילה ומדרבנת אותם להתמיד בהתנדבות . יתרון נוסף של התוכנית NNPS הוא הביסוס המחקרי שלה על גוף הידע שפותח באוניברסיטת ג'ון הופקינס, הליווי של מומחים מתחום התנדבות בחינוך ומשאבי הידע שמפתחים אנשי ה - NNPS עבור בתי הספר . חיסרון בולט של התוכנית הוא התלות של צוות בית הספר באנשי ה - NNPS , הצורך להזדהות עם הרעיון שבבסיס התוכנית ולדגול בו, כתנאים הכרחיים להפעלתה . כמו כן מנהלי בתי הספר נדרשים לאמץ גישה של שיתוף ולהאציל מסמכויותיהם לאחרים . הדבר אינו מתאים למנהלים בעלי תפיסה שמרנית . חיסרון נוסף נובע מהסמכות הרבה שמקבל ועד הפעולה לשותפויות לעומת שאר המתנדבים, המייצרת היררכיה של מתנדבים ומשעתקת את יחסי הכוח מעולם התעסוקה לעולם ההתנדבות . כמו כן יצירת ועד פעולה הפועל במקביל לוועד המנהל של בית הספר עלולה לייצר כפילות בתפקידים ומתחים הנובעים ממנה .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help