sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פתח דבר | 13 אשר נמצא מחוץ לחדר הזה . נוסף על כך הפרק שופך אור על התנועה בין מרחבי עבודה בדמיון – מַעֲבר מהרהורים ופנטזיות לא בריאים לעבודה טיפולית ב"מרחב פנטסטי" או ב״מציאות דרמטית״, באמצעות יצירת מטפורות מבריאות ומשחק . עדנה לשם בוחנת מקרה של נער שהיה עֵד לאלימות והגיע לטיפול עקב התפרצויות זעם . היא מתארת כמה התערבויות טיפוליות שלה שמטרתן הייתה להבנות מחדש את תפיסתו של הנער באשר לתפקיד הגבר ולתפקיד האישה ( תפיסה שהתעצבה לנוכח ההרג, האונס והתוקפנות שהנער ראה וחווה ) , לאפשר לו להיחשף במקום בטוח לדימוי גברי שונה מזה שהוא ראה בביתו, לרכך חלקים נוקשים בנפשו ולהשתנות ( מ"מלך ממית" ל"מלך מחייה" ) . במאמרה היא מראה את יכולתו של הטיפול בדרמה לאפשר מרחב משחקִי דמיוני . במרחב כזה יכולות להתרחש סצנות המבוססות על החיים עצמם, אך אלו "מורחקות" לעולם דמיוני שהכול יכול להתרחש בו – הטוב והרע, המכאיב והמיטיב . במקרה המתואר בפרק העתקת הסצנה לעולם דמיוני גורמת להתרחשותו של שינוי מהותי . מירית מוזר - פרסטלניק מציעה לנו להציץ אל "המשחק שבין גבולות להכלה והחזקה בטיפול" באמצעות תיאור וניתוח של מעשה טיפולי העושה שימוש בחומרים וביצירה . במקרה המתואר נער מתבגר מנסה שוב ושוב לפרוץ את גבולות ה"מכל" הטיפולי שנקבעו בחדר הטיפול . ניתוח המקרה מעודד את הכותבת לבחון את ההתמודדות שלה עם תוקפנות ועם "דמויות מופנמות מאשימות", דמויות שבגלל סיפור חייה היא מרגישה פגיעה במפגשים עימן . בחינה זו מאפשרת לכותבת "לְפנות מקום לעצמה", להתרחק ולחוש שהיא מאמינה ביכולתה לסייע לנער המטופל . שער רביעי : שילוב גישות טיפוליות ניצה דור מציגה מגמה חדשה של שילוב בין תאוריות וגישות בתהליך הטיפולי . הפרק מתאר את התנועה הסינרגטית שלה באמצעות שילוב בין שלושה זרמים : טיפול באומנויות, מיינדפולנס וטיפול קוגניטיבי - התנהגותי ( CBT ) . התנועה הזו מתוארת באמצעות חילוץ התאוריה מתוך ההתרחשות הטיפולית – חקר מקרה של נערה מתבגרת עם הפרעת חרדה כללית . הנרטיב האישי של הכותבת מאפשר לה לבחון את הזהות הטיפולית ואת מרחב הפעולה שלה כמטפלת, והיא מנסה "לנוע" עם מכלול הידע והניסיון האישי והמקצועי שלה . נעמי וייץ עוסקת בשאלת הדיאלקטיקה בין המעשה הטיפולי לחוויית המטפל . באמצעות נרטיב אישי היא מראה תחילה כי העיקרון הדיאלקטי התווה את דרכה המקצועית בתנועה ובמחול . לאחר מכן היא מתארת את יישום העיקרון

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help