sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 עבודת השחקן על עצמו 4 אחת המטרות העיקריות שה"שיטה" שואפת להשיג היא לעורר את הכוח , פרקו 16 דן פרקהזענייןתת-המודע שלו . בהיצירתי של הטבע האורגני עם האחרון של הספר . יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לפרק זה, משום שעיקר העיקרים של הספר ושל ה"שיטה" מוצג בו . 5 יש לכתוב ולדבר על האמנות בשפה פשוטה ומובנת . שפה מתוחכמת מפחידה שעת היצירה,את התלמיד . היא מעוררת את המוח, אבל לא את הלב . ואז ב התבונה האנושית מדכאת את הרגש האמנותי עם תת-המודע שלו, בעוד שבמגמתנו האמנותית הוקצה לו תפקיד רב-משמעות מאין כמוהו . עם זאת, קשה לכתוב ולדבר ב"פשטות" על התהליך היצירתי המורכב ת- די שתַּעֲבֵרְנָה רגשות תוהקשה . המילים קונקרטיות מדיי וגסות מדיי מכ ם בלתי נתפסים . ימודע התנאים הללו אילצו אותי לחפש סגנון מיוחד לספר זה, שיסייע לקורא לחוש את מה שהמילים המודפסות מביעות . אני משתדל להשיג את זה בעזרת דוגמאות ציוריות ובאמצעות תיאור עבודת התלמידים בבית הספר על התרגילים ועל האטיודים . המילים המודפסות בספרי לחיים בזכותאם הניסוי שלי יצליח, תתעוררנה רגשותיהם של הקוראים . אז אוכל להדגים להם את מהות העבודה היצירתית ואת יסודות הפסיכו-טכניקה . 6 1 בית הספר לתאטרון אינםמדבר בספר והאנשים הפועלים בושעליו אני קיימים במציאות . מן . העבודה על השיטה המכונה "שיטת סטניסלבסקי" החלה כבר מז אולם לא לשם הוצאתן לאור, אלא אך ורק – בהתחלה רשמתי את הערותיי על מנת להסתייע בהן במחקרים שנערכו בתחום אמנותנו והפסיכו- – לעצמי טכניקה שלה . האנשים, הביטויים והדוגמאות שנדרשו לצרכי המחשה, נלקחו 2 כמובן מהתקופה הרחוקה ההיא לפני המלחמה ) . 1914 – 1907 ( מפני שברוב מוסדות ההשכלה הרוסיים – ולא "בית הספר למשחק" – כך תורגם המונח 1 בתחום התאטרון יש כמה מחלקות שונות, לא רק למשחק אלא אף לבימוי ולמקצועות אחרים בתחום התאטרון . מאחר שהספר ראה אור לפני מלחמת העולם השנייה, הכוונה בהקשר הנתון היא 2 למלחמת העולם הראשונה .

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help