sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

5 על פוטנציאל שלילי של החינוך המוזיקלי בהקשר פסיכולוגי ובהקשר חברתי . התמונה הכללית העולה בנושא זה היא שגורם מתווך מכריע בין הוראה מוזיקה לבין התפתחות אישיותית וחברתית הוא הכשרתם של המורים למוזיקה והגישה הלימודית שהם נוקטים . הפרק השלישי עוסק במתאמים בין לימודי מוזיקה לבין תפיסות חברתיות וערכיות של תלמידים . כדי לממש את היתרונות הגלומים, מערכת החינוך צריכה להכיר במכשולים המצויים בתוכניות הלימודים ובשיטות ההוראה ולהתמודד עימם . הפרק הרביעי מוקדש ל השלכות הוראת המוזיקה על החינוך המיוחד . מובאים בו יתרונות של הוראת המוזיקה עבור תלמידי החינוך המיוחד, ונבחנת חשיבותה של הכשרה מתאימה למורים למוזיקה בחינוך המיוחד . הפרק החמישי והמסכם מתייחס לסדרת האתגרים שעלו בפרקים שקדמו לו, ומתמקד ב הצדקות ובטעמים להוראת המוזיקה המקובלים במחקר . נבחנת בו השאלה האם הצדקות אלו אכן תורמות לחינוך המוזיקלי, ומוצעים בו רעיונות העשויים לסייע למתווי מדיניות להתמודד עם מעמדו של החינוך המוזיקלי . להרחבה וייסבלאי, א' ( 2016 ) . הקונסרבטוריונים ומקומם בחינוך המוזיקלי במערכת החינוך . מרכז המידע והמחקר של הכנסת . פורום דוסטרובסקי ( 2010 ) . ניירות עמדה בנושאי לימודי המוסיקה ולימודי המחול במערכת החינוך . Hallam, S . ( 2010 ) . The power of music : Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people . International Journal of Music Education, 28 ( 3 ) , 269 - 289 . Holochwost, S . J . , Propper, C . B . , Wolf, D . P . , Willoughby, M . T . , Fisher, K . R . , Kolacz, J . , . . . & Jaffee, S . R . ( 2017 ) . Music education, academic achievement, and executive functions . Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 11 ( 2 ) , 147 . Huat See, B . , & Kokotsaki, D . ( 2016 ) . Impact of arts education on the cognitive and non - cognitive outcomes of school - aged children . Education Endowment Foundation . Jaschke, A . C . , Honing, H . , & Scherder, E . J . ( 2018 ) . Exposure to a musically - enriched environment ; Its relationship with executive functions, short - term memory and verbal IQ in primary school children . PLOS One, 13 ( 11 ) , e0207265 . Schellenberg, E . G . ( 2011 ) . Examining the association between music lessons and intelligence . British Journal of Psychology, 102, 283 - 302 . Slater, J . , Strait, D . L . , Skoe, E . , O’Connell, S . , Thompson, E . , & Kraus, N . ( 2014 ) . Longitudinal effects of group music instruction on literacy skills in low - income children . PLOS One, 9 ( 11 ) , e113383 .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help