sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 Munte, T . F . , Nager, W . , Beiss, T . , Schroeder, C . , & Erne, S . N . ( 2003 ) . Specialization of the specialised : Electrophysiological investigations in professional musicians . In G . Avanzini , C . Faienza, D . Minciacchi, L . Lopez & M . Majno ( Eds . ) , The Neurosciences and Music ( pp . 112 - 117 ) . New York : New York Academy of Sciences . [ מחקר המצביע על הבדל בעיבוד השמיעתי בין מוזיקאים לבין מי שאינם מוזיקאים . הבדלים אלו מעוצבים באמצעות אימון מוזיקלי ספציפי ] Pantev, C . , Engelien, A . , Candia, V . , & Elbert, T . ( 2003 ) . Representational cortex in Musicians . In I . Peretz & R . Zatorre ( Eds . ) , The Cognitive Neuroscience of Music ( pp . Oxford : Oxford University Press . . ) 395 - 382 [ מחקר המצביע על מיומנויות שמיעתיות נרכשות של מוזיקאים מקצועיים ] Portowitz, A . , Lichtenstein, O . , Egorova, L . , & Brand, E . ( 2009 ) . Underlying mechanisms linking music education and cognitive modifiability . Research Studies in Music Education, 31 ( 2 ) , 107 - 128 . [ מחקר שלפיו שיעורי מוזיקה מספקים סביבה לפיתוח יכולות למידה ] Roden, I . , Grube, D . , Bongard, S . , & Kreutz, G . ( 2014 ) . Does music training enhance working memory performance ? Findings from a quasiexperimental longitudinal study . Psychology of Music, 42, 284 - 298 . [ מחקר הטוען כי לימודי מוזיקה משפרים כישורי ניהול עצמי ] . ) 2014 ( . Slater, J . , Strait, D . L . , Skoe, E . , O’Connell, S . , Thompson, E . , & Kraus, N Longitudinal effects of group music instruction on literacy skills in low - income children . PLOS One, 9 ( 11 ) , e113383 . [ מחקר ולפיו ללימודי מוזיקה יש השפעה חיובית קטנה על סגירת פערים בקריאה בקרב אוכלוסיות חלשות ] Schellenberg, E . G . ( 2011 ) . Examining the association between music lessons and intelligence . British Journal of Psychology, 102, 283 - 302 . [ מאמר הטוען כי ילדים בעלי מנת משכל גבוהה נוטים לבחור בלימודי מוזיקה ] Zuk, J . , Benjamin, C . , Kenyon, A . , & Gaab, N . ( 2014 ) . Behavioral and neural correlates of executive functioning in musicians and non - musicians . PLOS ONE, 9, e99868 . [ מחקר שמצא כי בני 9 - 12 אשר עברו הכשרה מוזיקלית של שנתיים לפחות הצליחו יותר במבחני עיבוד נתונים, שטף מילולי וגמישות מחשבתית, אך לא במבחנים של זיכרון עבודה או שליטה מעכבת ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help