sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:24

24 חיצוניות למוזיקה אינה מועילה לשיווק לימודים אלו, לא בקרב מתווי המדיניות במערכות חינוך ולא בקרב תלמידים . לדעת המחבר יש להתמקד באוניברסליות של המוזיקה ובתרומתה לחוויה האנושית כשמסבירים למתווי מדיניות, למורים ולתלמידים מדוע כדאי ללמוד את התחום ( 2011 Vitale, ) . גישות עכשוויות נוספות מדגישות כי הוראת המוזיקה צריכה להתמקד בתלמידים עצמם . משימתם של המורים, בראי תפיסה זו, היא להדריך את התלמידים בעשייתם המוזיקלית, ולא לנסות לשלוט בה . המורה אינו צריך לכפות את גישתו או את גישת הקהילה המקצועית שלו על כיתת המוזיקה . תפקידו להדגיש את ההתפתחות ההוליסטית של התלמיד – להתמקד בהגשמתו המוזיקלית, שטומנת בחובה גם התפתחות קוגניטיבית, רגשית, חברתית ותרבותית ( 2017 Elliot & Silverman, ) . בחינה של האתגרים הניצבים לפתחה של הוראת המוזיקה, במערכות חינוך שבהן מוזיקה היא מקצוע חובה, מצביעה על תפיסת המקצוע ומטרותיו כטעם לאתגרים אלו . למשל, היא מראה שמטרות תוכנית הלימודים בחטיבה העליונה נועדו לטפח התמקצעות והצטיינות בתחום ; זאת בניגוד לרצונם של תלמידים להכיר את המוזיקה ולקבל אפשרות ביטוי באמצעותה . במקביל, נראה שמטרות ההכשרה של מורים למוזיקה במערכות חינוך כאלו 4 מכאן שחלק מהמורים הן לייצר רף של מקצוענות שתוכנית ההכשרה עצמה אינה מעניקה . למוזיקה מועדים לתחושת תסכול שעלולה לבוא לידי ביטוי בדרך שבה הם מלמדים את תחום הדעת . ההבנה כי אתגריו של תחום הדעת נמצאים בו עצמו ולא בגורמים חיצוניים לו, יכולה להוביל לשינויים בהוראת המוזיקה ( 2016 Lamont & Maton, ) . שינויים אלו, ולא התמקדות במתאמים של תוכנית הלימודים עם הישגים קוגניטיביים ולימודיים, הם שעשויים לשפר את מעמדו של תחום דעת זה . להרחבה Bowman, W . ( 2010 ) . Living philosophy, knowing bodies, embodied knowledge . Action, Criticism, and Theory for Music Education, 9 ( 1 ) , 1 - 8 . [ מאמר המציג נקודת מבט פילוסופית על לימודי המוזיקה כחוויה הוליסטית ] Elliot, D . , & Silverman, M . ( 2017 ) . On the “Truthiness” of remixing the classroom : A reply to Randall Allsup . Action, Criticism & Theory for Music Education, 16 ( 1 ) 124 - 167 . [ מאמר המתאר את גישת "הפילוסופיה הפרקטית" לחינוך המוזיקלי ] Lamont, A . , & Maton, K . ( 2016 ) . Unpopular music : Beliefs and behaviours towards music in education . In R . Wright ( Ed . ) , Sociology and Music Education ( pp . 63 - 80 ( . Oxon and New York : Routledge . [ מחקר המצביע על מגוון התייחסויות שליליות להוראת מוזיקה בבתי ספר, ומנסה לפתור את הקושי על ידי מציאת אידיאולוגיה המשותפת לתומכים בהוראת מוזיקה ולבעלי תפקידים אחרים בבית הספר ] 4 יש לציין שבמדינות שונות מורים מלמדים מוזיקה בכיתות הנמוכות בלי שקיבלו הסמכה להוראת המקצוע . ראו : אלעזרי-שברון, י’ ( 2019 ) . סקירת תוכניות לימודים במוזיקה ברחבי העולם . יוזמה – מרכז לידע יישומי בחינוך .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help