sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 הוראת מוזיקה להתפתחות ולמידה, אולם קשר זה טרם הוכח באופן מספק ( & Huat See Kokotsaki, 2016 ) . לסיכום, מהצלבת כלל המידע שעלה במחקרים שהוצגו בפרק זה ובמחקרים נוספים בתחום, נראה שבמרבית המקרים לא ניתן להצביע על מתאם חיובי ישיר בין לימודי מוזיקה לבין שיפור בתפקודים קוגניטיביים והישגים לימודיים . עם זאת, על סמך הממצאים נראה שקיים פוטנציאל חיובי לכך, ולמרות הקשיים המתודולוגיים יש להמשיך לבדוק את הקשר בין הוראת מוזיקה להתפתחות ולמידה . להרחבה Costa - Giomi, E . ( 2015 ) . The long - term effects of childhood music instruction on intelligence and general cognitive abilities . Applications of Research in Music Education, 33 ( 2 ) , 20 - 26 . [ מחקר מטא-אנליזה שכולל 75 דוחות בנושא הקשר בין הוראת מוזיקה ועלייה בתפקודים קוגניטיביים . המחקר מראה כי פעמים רבות הקשר מתֻווך וכי לא ניתן למצוא מתאם מובהק עם השפעות ארוכות טווח . המחקר מראה מתאם בין לימודי מוזיקה והשפעות על תפקודים קוגניטיביים קצרי טווח ] Costa - Giomi, E . ( 1999 ) . The effects of three years of piano instruction on children’s cognitive development . Journal of Research in Music Education, 47, 198 - 212 . [ מחקר שבו נמצא כי שיעורי פסנתר פרטיים שניתנו לילדים בכיתות ד' - ו' במשך שלוש שנים לא השפיעו על יכולותיהם הקוגניטיביות, ביחס לקבוצת הביקורת ] . 168 - 135 64, Diamond, A . ( 2013 ) . Executive functions . Annual Review of Psychology, [ מחקר המסביר מהם תפקודים קוגניטיביים-ניהוליים וכיצד לאמן ולשפר אותם ] Fitzpatrick, K . R . ( 2006 ) . The effect of instrumental music participation and socioeconomic status on Ohio fourth - , sixth - , and ninth - grade proficiency test performance . Journal of Research in Music Education, 54, 73 - 84 . [ מאמר שנטען בו כי תוכניות לימודים במוזיקה מושכות אליהן תלמידים אשר מלכתחילה חזקים יותר מאחרים מהבחינה האקדמית ] Hallam, S . ( 2010 ) . The power of music : Its impact on the intellectual, social and personal development of children and young people . International Journal of Music Education, 28 ( 3 ) , 269 - 289 . [ מאמר הסוקר את הוראת המוזיקה מנקודת המבט של מדעי המוח ושל תיאוריית העברת הלמידה, ולפיו תרגול של תפקוד קוגניטיבי במוזיקה יכול לשפר גם הישגים אחרים התלויים באותו תפקוד קוגניטיבי ] Harris, M . ( 2008 ) The effects of music instruction on learning in the Montessori classroom . Montessori Life, 20 ( 3 ) , 24 - 31 . [ המחקר בדק את ההבדל בהישגים במתמטיקה בין תלמידי בית ספר מסוג מונטסורי שקיבלו הוראה מונטסורית מסורתית, לבין תלמידים שנוסף לכך גם למדו מוזיקה ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help