sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:33

33 > > > ביקורת על תפיסת המשחוק : משחוק הוא לא מושג חדש . מסגרות חינוכיות אימצו אותו לפני כשבע שנים, אך הניסיון ליישם אותו גרם למערכות חינוך ולחוקרים לנטוש אותו, או לכל הפחות להסתייג ממנו . לא פשוט להטמיע משחוק ערכי, חינוכי ואיכותי . אפשר לראות במשחוק דוגמה ליישום של תפיסה רחבה בהרבה – "חוויית המשתמש" . חשוב להטמיע במערכת החינוך את המשמעות של לימוד מתוך תפיסה של "חוויית המשתמש", יותר מאשר ללמד מורים על משחוק . משחוק עלול ליצור מנגנון בלי תוכן . מנגנון כזה לא יכול להוביל לתוצאות טובות לאורך זמן, וזו בדיוק האשליה של המשחוק . היכולת לפתח מנגנון עם תוכן היא מורכבת ויקרה, ולכן הדוגמאות הטובות למשחוק הן פלטפורמות שלמות שמספקות גם תוכן . כדאי היה להתמקד בדוח בלמידה מבוססת משחק אשר נותנת את המענה השלם, ופחות במשחוק . > > > הצעות להרחבה : יש להעמיק ולחקור בנושא ההתאמה המערכתית של בתי ספר לתוכניות לימודים עם משחוק . חשוב גם להבין באילו דרכים מוטמעת בעולם תרבות משחקי המחשב בתוך תוכנית הלימודים ( כפי שמציעה אלי קאר-שלמן ) . כדאי להמשיך ולחקור את התרומה האפשרית של המשחוק לאוכלוסיות מובחנות כמו ילדים בגיל הרך וילדים עם צרכים מיוחדים . כדאי להרחיב את הדוח ולעסוק בתפיסות המחברות בין הוראה לבין חוויית משתמש, שהמשחוק הוא רק דוגמה להן . אפשר גם להרחיב ולכתוב על למידה מבוססת משחק ולהראות את ההבדלים שבינה לבין משחוק .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help