sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 של מורים וגם של המורים המובילים . אלה האחרונים מתפתחים בשני מובנים : בדומה למורים בתוכנית, הם משכללים את המיומנויות ואת ידע ההוראה שלהם, ולצד זאת הם מפתחים את יכולותיהם בתחום הובלת הלמידה המקצועית בקבוצה ( Campbell, Lieberman, et al . , 2017 ) . מהבחינה הפורמלית התוכנית ממוקדת בעיקר בסוג הראשון של הפיתוח המקצועי, ואילו השני קורה מאליו . קמפבל, החוקרת את התוכנית, טוענת שיש להימנע מניסיונות להצמיח מנהיגוּת מורים, ותחת זאת יש לאפשר למנהיגות זו לצמוח בעצמה, על ידי פיתוח תרבות של אחריות מקצועית המבוססת על חקרנות וחדשנות ( 2015 Campbell, ) . ואכן, המורים המובילים לומדים כיצד להוביל בעיקר בזכות האמון שהם זוכים לו מצד המערכת, אשר מאפשרת להם לנהל בעצמם את פרויקט הפיתוח המקצועי ( 2016 , . Campbell et al ) . מחקר והערכה התוכנית מלוּוה במחקר אורך ( 2018 Ontario Teachers' Federation, ) , שאחד המקורות החשובים לנתונים בו הוא הדוחות שממלאים המורים המובילים . החוקרים במחקר מפרסמים מדי שנה את הנתונים שנאספו ואת ניתוחם . כך הם מסייעים בהבנת התהליכים של התפתחות ההון המקצועי של המורים ושל מורי המורים . יתר על כן הדבר מסייע למורים המשתתפים להבין כיצד השתתפותם בתוכנית משפיעה על עבודתם . על פי הדיווחים, שלושת התחומים שבהם התוכנית תורמת ביותר הם : פיתוח ידע ומיומנויות, שיפור שיטות הוראה והערכה וקידום יכולות מנהיגות ( 2015 Campbell, ) . פיתוח ההון המקצועי הוא תהליך מורכב ואיטי, ובעזרת המחקר, הנמשך לאורך שנים, ניתן ללמוד לא רק על השפעתה של התוכנית בנקודת זמן מסוימת, אלא גם על מגמות בהתפתחותה . כמו כן ניתן לראות כיצד היא משפיעה על המורים המשתתפים בה ומסייעת להצמיח קאדר הולך וגדל של מורי מורים המשפיעים לטובה על איכות ההוראה ועל למידת התלמידים ( 2017 , . Campbell et al ) . כך ניתן לראות לאורך זמן כי התוכנית תומכת גם בעיקרון של יצירת הֶקְשר בין למידת המורים ללמידת התלמידים בזכות שיפור פרקטיקת ההוראה . להרחבה : Campbell, C . , Lieberman, A . & Yashkina, A . ( 2013 ) . The Teacher Learning and Leadership Program : Research project . [ דוח של המחקר המלווה את התוכנית ] Campbell, C . , Lieberman, A . & Yashkina, A . ( 2016 ) . Developing professional capital in policy and practice . Journal of Professional Capital and Community, 1 ( 3 ) , 219 - 236 . [ מאמר העוסק בפיתוחו של ההון המקצועי של המורים במסגרת התוכנית ] Campbell, C . ( 2015 ) . Teachers as leaders of professional learning : Lessons from Ontario's Teacher Learning and Leadership Program ( TLLP ) . Australian Educational Leader, 55 ( 1 ) , 1 - 3 . [ הצמחת מנהיגות מורים במסגרת תוכנית TLLP ] Campbell, C . , Lieberman, A . , Yashkina, A . , Rodway, J . & Alexander, S . ( 2017 ) . Teacher Learning & Leadership Program : Research report for 2016 - 17 . [ דוח של המחקר המלווה את התוכנית ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help