sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

מבוא שיפור איכות החינוך הוא יעד נכסף עבור מערכות חינוך ברחבי העולם . הטענה כי איכות החינוך מושפעת בראש ובראשונה מאיכות ההוראה של מורים בכיתות זכתה להכרה רחבה . כפועל יוצא נעשים ניסיונות שונים לשפר את איכות ההוראה . אחד המרכזיים שבהם הוא הניסיון להשקיע בלמידה מקצועית של מורים לאורך הקריירה . דוח מת"ת "ללמד את מורי המורים" סוקר תוכניות לפיתוח מקצועי של מורים מהעולם, 1 זאת לפי אופני ניהול הנחשבים שיש להן פן של פיתוח מקצועי של מורי המורים ; אפקטיביים בתחום מורי המורים ועל בסיס הידע המתפתח בתחום זה . בדוח גם נערכת השוואה לפיתוח המקצועי בתחום הרפואה . הדוח שלהלן מבקש לענות על השאלות הבאות : 1 . כיצד מנוהל מגזר מורי המורים בתוכניות שונות ברחבי העולם ? מהם מנגנוני ההכשרה וההסמכה למורי מורים ? מהם מנגנוני הפיתוח המקצועי למורי מורים ? כיצד מתבצעת הערכת מורי מורים ? 2 . מהי המדיניות המנחה את הפיתוח המקצועי בתחום הרפואה ( Continuing Medical Education ) בארצות הברית ? 3 . מה ניתן להסיק מהתוכניות שנסקרו ומהמדיניות בתחום הרפואה על מדיניות בתחום מורי המורים ? כדי לענות על שאלות אלו נבחן הקשר שבין פיתוח מקצועי אפקטיבי לבין תפקידם של מורי המורים בתוכניות השונות . בחלק הראשון של הדוח מוצגות חמש תוכניות ומתוארים רכיביהן הקשורים להכשרתם וליווים של מורי המורים בהן . בחלק השני מתוארים הקווים המנחים את לימודי ההמשך של הרופאים בארצות הברית . החלק השלישי דן במנגנונים שונים לניהול תחום מורי המורים, ומצביע על יתרונותיהם וחסרונותיהם . 1 במסמך זה המושג "מורה מורים" מתייחס לכל בעל מקצוע שתפקידו להוביל או להנחות מהבחינה התוכנית ( ולא האדמיניסטרטיבית ) למידה של מורים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help