sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:21

21 פיקוח על לימודי ההמשך הפיקוח על לימודי ההמשך מתנהל בשני ערוצים – פיקוח על למידת הרופאים ופיקוח על התוכניות . מהבחינה הפורמלית, רופאים ברוב מדינות ארצות הברית נדרשים להשתתף בלימודי המשך כתנאי לחידוש רישיונם ( 2014 AMA, ) . גם הוועדה האמריקנית להתמחויות ברפואה ( American Board of Medical Specialties ) מחייבת השתתפות בלימודי המשך כדי לשמור על ההסמכה שאישרה ( 2013 , . Hawkins et al ) ; ואף שזו הסמכה וולונטרית, היא נתפסת כחשובה עבור רופאים . בשנת ,2002 למשל, החזיקו בה % 85 מהרופאים בארצות הברית ( 2004 , . Horowitz et al ) . לצד הפיקוח על השתתפותם של רופאים בלימודים, קיים בארצות הברית פיקוח גם על תוכניות לימודי ההמשך . הגוף המפקח הוא המועצה להסמכת לימודי המשך רפואיים ( Accreditation Council for Continuing Medical Education ) , והקריטריונים שלה מתואמים עם האגודה הרפואית האמריקנית ( AMA, 2018 ( ) American Medical Association ) . המועצה מסמיכה מרכזי הוראה ( ולא קורסים יחידים ) המארגנים לימודי המשך ( 2017 ACCME, ) . האפקטיביות של לימודי ההמשך תרומתם של לימודי ההמשך ברפואה הוא נושא שנחקר, ונכתבו לגביו סקירות רבות המסכמות את ממצאי המחקרים . בקווים כלליים, הספרות המחקרית בתחום מצביעה על כך שלימודי ההמשך משפיעים במידות שונות על הידע של הרופאים, על הפרקטיקה שלהם ועל תוצריה ( 2007 Cervero & Gaines, 2015 ; Mansouri & Lockyer, ) . מחקרים מצאו כי הלימודים תורמים במידה רבה לידע של רופאים, ומחקר שנעשה לאחרונה אף מצא קשר חיובי בין מדיניות המחייבת רופאים להשתתף בלימודי המשך לבין שיפור הידע הרפואי שלהם ( 2018 , . Vandergrift et al ) . לעומת זאת, המחקרים מראים שהשפעתם של לימודי ההמשך פוחתת כאשר בוחנים אותה ביחס לפרקטיקה של הרופאים, ואף יותר מכך כאשר בוחנים אותה ביחס לתוצרים, כלומר להשפעה חיובית על מצב המטופלים . שאלה נוספת שמעסיקה את החוקרים בתחום לימודי ההמשך ברפואה היא מהם המאפיינים שמאפשרים ללימודי המשך להיות אפקטיביים . סרברו וגיינס ( 2015 Cervero & Gaines, ) מתייחסים בסקירתם לשאלה זו, ומציינים רשימת מאפיינים שנמצאו כמשפיעים באופן חיובי על אפקטיביות הלימודים : למידה אינטראקטיבית, שימוש במתודות מגוונות, שימוש 4 משך ארוך ומיקוד בתוצאות שהרופאים מייחסים להן חשיבות . בחשיפות מרובות, שיפור לימודי ההמשך עם השנים עולה הדרישה לשפר את המקצועיות של הארגונים המספקים לימודי המשך . נוסף על ההסמכה שדובר בה לעיל, פועלים יחד זה ארבעה עשורים מומחים בתחומים שונים – ארגון כנסים, חינוך מבוגרים, פסיכולוגיה חינוכית, מקצועות הרפואה, מנהל עסקים – ומקדמים אגודות מקצועיות שפועלות למען שיפור איכות לימודי ההמשך . שתיים בולטות הן הברית למען לימודי ההמשך ( Alliance for CME ) , המאגדת מומחי לימודי המשך במגוון מוסדות, והאגודה האקדמית ללימודי המשך ( Society for Academic CME ) , שנוסדה בידי דיקני בתי ספר לרפואה ומנהלי תוכניות לימודי המשך . גופים אלו מציעים תוכניות הכשרה שמיועדות לסייע לספקי לימודי המשך לשפר את שירותיהם . לצדם פועלים כתבי עת מקצועיים העוסקים בלמידה מקצועית ברפואה, ואלה מסייעים לקדם את הידע בתחום ולהפיצו ( 2007 Davis & Loofbourrow, ) . 4 הכוונה היא לחשיפה של הלומדים לתוכן מסוים בכמה הזדמנויות שונות, ולא רק בהזדמנות אחת .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help