sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:27

27 הקבוצה התרבותית שהם חשים שייכים לה, ובמקביל לראות כיצד תלמידים אחרים מזדהים עם סיפרים מקבילים . המסר לתלמידים הוא רב-תרבותי ומכבד הן את זהותם האישית, הן את זהותם של חברי קבוצות אחרות בלאום או באומה . 3 המקרה הנורווגי, שבו נאלצו הרשויות לשנות את תוכנית הלימודים על אודות דת כתוצאה מהתערבות גורמים על-לאומיים, מצביע על חשיבות ההכלה של עמדות מיעוטים בסיפר הדתי של תרבות או לאום מסוימים . העמדה המצדיקה זהות לאומית בעלת רכיב תרבותי חייבת להצדיק זהויות לאומיות ותרבותיות אחרות, גם אם הן מופיעות בתוך מסגרת המדינה . לכן נראה שבתכנון תוכנית לימודים הנוגעת לזהות דתית של לאום, חשוב להתייעץ עם מיעוטים דתיים ואחרים המשתייכים ללאום, ולמצוא דרכים להתייחס באופן מכבד לאמונותיהם ולאורח חייהם . 4 המקרה האירי מצביע על אפשרות להרחיק את הזהות הדתית הנתפסת כזהות לאומית מן הזהות האזרחית . האירים הפרוטסטנטיים הם מיעוט דתי במדינה ומודרים מהזהות הדתית המשותפת לרוב אזרחי המדינה . אולם תוכנית הלימודים באזרחות מדגישה שהדת הקתולית אינה דת המדינה, והאירים הפרוטסטנטים נוטלים חלק בזהות האזרחית המשותפת . נראה אפוא שקיים דגם המפריד בין הוראת זהות תרבותית ודתית להוראת זהות אזרחית . 5 מהמחקר על תוכנית הלימודים להנחלת זהות סינית בהונג קונג עולה שלתוכנית המתבססת על טקסטים יש יכולת השפעה מוגבלת על הוראת זהות תרבותית ולאומית . זאת משום שתחושת הזהות הלאומית והתרבותית של תלמידים ושל מורים נקבעת מגורמים רבים, ובראש ובראשונה ממציאות חייהם . נראה שחשוב לנסח את מטרותיהן של תוכניות להוראת זהות באופן זהיר שלא נתפס כפוגע בקבוצות באוכלוסייה . להרחבה Almehairi, A . A . S . ( 2015 ) . Cultural Identity and Transliteration in the UAE Educational Curriculum ( Master Thesis ) . Sharjah, United Arab Emirates . [ מחקר העוסק באופן שבו אזרחים זרים לומדים לימודי לאום באיחוד האמירויות ] UAE, Year not mentioned . UAE National Education and Social Studies Learning outcomes for all domains and subjects ( from K1 to 12 th Grade ) [ לימודי לאום הם מקצוע חובה באמירויות הערביות ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help