sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ג

מבקשים תחילה להכיר בקיומן של תת-קבוצות בחברה ובזהויות המובחנות שלהן . בהמשך מאפשרים לתלמידים להתמודד עם הסתירות בין זהויות אלו לבין הזהות הלאומית, ועם המורכבות שבכך . לבסוף מלמדים את התלמידים לגבש את זהותם באופן מודע ולהכיר בזהויות שונות משלהם . אפשרות אחרת היא להפריד את התכנים הנלמדים לתחומי דעת שונים, כך שלא ייווצרו סתירות . לכן נראה שהפרדה של הוראת תרבות דתית מהוראת זהות אזרחית ולאומית עשויה לסייע לתלמידים להחזיק בזהויות מרובות ללא סתירה ביניהן . מסקירת המחקרים בנושא זה עלו תובנות נוספות : תפקיד המורים : תוכניות לימודים שעוסקות בזהות דתית או לאומית מבקשות להבנות ערכים ותפיסות עולם . מורים מתווכים את הידע ואת הערכים לתלמידיהם, ולכן יש לעמדותיהם האישיות תפקיד מכריע באופן שבו הם מטמיעים את תוכניות הלימודים ומעבירים את המסרים לתלמידיהם . על פי רוב, התכנים מותאמים לגיל התלמידים . תוכניות לימודים העוסקות בהבניית מורשת בגילים הנמוכים מציגות לתלמידים סיפֵּרים ( נרטיבים ) לאומיים ודתיים ומבקשות לייצר הזדהות רגשית . בחטיבת הביניים הדגש מוסט להוראה מעמיקה יותר על המורשת ולהשוואות בעלות אופי אקדמי לתרבויות, אמונות וערכים אחרים . בגילי התיכון, תוכניות של הנחלת מורשת הן בדרך כלל תוכניות רשות . מעודדים בהן תלמידים לקחת על עצמם תפקידים פעילים בשיעתוק הזהות, למשל להפוך למנהיגים דתיים או אזרחיים ולהתנדב במסגרות המחזקות מורשת .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help