sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 להרחבה Andreassen, B . O . ( 2013 ) . Religion education in Norway : Tension or harmony between human rights and Christian cultural heritage ? Temenos – Nordic Journal of Comparative Religion, 49 ( 2 ) , 137 - 164 . [ תיאור תוכנית לימודים המערבת דת וערכים הומניסטיים בנורווגיה וכן תיאור הביקורת עליה ] Barb, A . ( 2017 ) . Governing Religious diversity in a ( Post ) Secular Age : Teaching about Religion in French and American Public Schools . Constitution . [ מחקר הבוחן חדירה של תוכניות לימודים על אודות דת למערכות חינוך בצרפת ובארה”ב ] Berglund, J . , ( 2013 ) . Swedish Religion Education : Objective but Marinated in Lutheran Protestantism ? Temenos, 49 ( 2 ) , 165 - 184 . [ מאמר הסוקר את התפתחות הוראת הדת בשוודיה ואת מאפייני תוכנית הדת העדכנית . המאמר מסביר מדוע תוכנית הדת נתפסת בשוודיה כתוכנית א-דתית, בעוד שחוקרים ממדינות אחרות באירופה מזהים בה אוריינטציה דתית לוטרנית ] Hovdelien, O . ( 2015 ) . Education and common values in a multicultural society – The Norwegian case . Journal of Intercultural Studies, 36 ( 3 ) , 306 - 319 . [ מאמר הסוקר את התפתחות הוראת הדת בנורווגיה בהקשר של כניסת עמדות רב-תרבותיות לשיח הציבורי בנורווגיה ] Hyland, Á . , & Bocking, B . ( 2016 ) . Religion, education and religious education in Irish Schools . In J . Berglund, Y . Shanneik & B . Bocking ( Eds . ) , Religious education in a global - local world ( pp . 123 - 135 ) . Switzerland : Springer International Publishing . [ מחקר הבוחן את תוכניות הלימודים בדת בחינוך היסודי ובחטיבות הביניים באירלנד ומצביע על הצורך של משרד החינוך לקדם חינוך רב-תרבותי על דת, בהתאם להמלצות מועצת השרים האירופית ] Faas, D . , & Ross, W . ( 2012 ) . Identity, diversity and citizenship : A critical analysis of textbooks and curricula in Irish schools . International Sociology, 27 ( 4 ) , 574 - 591 . Faas, D . , Darmody, M . , & Sokolowska, B . ( 2016 ) . Religious diversity in primary schools : Reflections from the Republic of Ireland . British Journal of Religious Education, 38 ( 1 ) , . 98 - 83 [ בשני מחקרים אלו פאס ועמיתיו בוחנים את תוכניות הלימודים באזרחות באירלנד, ומצביעים על הצורך להפוך אותן לרב-תרבותיות יותר עבור האוכלוסייה החילונית ולמיעוטים לא קתולים ] Franken, L . ( 2017 ) . Coping with diversity in Religious Education : an overview . Journal of Beliefs & Values, 38 ( 1 ) , 105 - 120 . [ מאמר משווה על הוראת דת והוראה על אודות דת בשמונה מדינות באירופה ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help