sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

5 בשער השלישי – “בעד ונגד חינוך ביתי” – ריכזנו את עמדות התומכים ואת עמדות המתנגדים לחינוך ביתי . ניכר כי העמדות כלפי חינוך ביתי נובעות מתוך השקפת עולם חברתית, יותר מאשר מתוך תפיסה פדגוגית, והן לא בהכרח תואמות עובדות ומחקרים . החשש מהיחלשות השליטה של המדינה בהתפתחות הילדים מצטייר כטעם המרכזי נגד חינוך ביתי . מנגד, תפיסת החינוך כאפיק למימוש עצמי של ההורים, ומכאן כדרך חיים אותנטית וטבעית יותר, מצטיירת כנימוק המרכזי בעד חינוך ביתי . בדומה לכל מדינות העולם, גם בישראל גדל היקף הלומדים בחינוך הביתי . על פי הנתונים הרשמיים, בישראל לומדים כיום 1,150 תלמידים בחינוך ביתי . במהלך הסקירה לקראת כתיבת דוח זה למדנו כי בשנים האחרונות התגבשה בישראל קבוצת חוקרים מן האקדמיה המספקת מידע מחקרי רב על החינוך הביתי בישראל . למשל, מאז שנת 2003 נכתבו בישראל ארבע עבודות מחקר לתואר שלישי בנושא חינוך ביתי . שילבנו את המידע המחקרי מישראל בהתאם לנושאים בדוח .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help