sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 3 . באיסוף המידע נדרשים החוקרים להסכמה ולשיתוף פעולה מצד כל משפחה ומשפחה בנפרד . זאת להבדיל מאיסוף נתונים בבתי הספר, שבהם כל התלמידים ממלאים שאלון בהוראת המורה . יש חשש שהורים הנוטים לשתף פעולה עם חוקרים אינם מייצגים את כלל אוכלוסיית החינוך הביתי . 4 . תלמידי החינוך הביתי אינם לומדים על פי אותה תוכנית לימודים המיושמת בבתי הספר, ובמיוחד שלא למען אותן מטרות שתוכניות הלימודים בבתי ספר מבקשות להשיג ( Neuman & Guterman, 2016 b ) . כלומר, סוג ההתערבות החינוכית והתשומות אינם זהים, ולכן יש קושי בהשוואת התפוקות . 5 . הגדרת האוכלוסייה אינה אחידה ויש מגוון רחב של פרקטיקות המוגדרות “חינוך ביתי” . למשל, משך הזמן שילד למד בבית ספר לפני שעבר לחינוך ביתי או מספר המסגרות שמחוץ לבית שבהן לומד הילד כחלק מהחינוך הביתי . מכאן שקשה לבודד את השפעת החינוך הביתי על הילדים מתוך כלל ההתערבויות החינוכיות שהילד זכה להם . כדי להתגבר על המגבלות במחקרים שנסקרו, השתמשנו, כאמור, בפרסומים בכתבי עת מדורגים ובמחקרים אקדמיים . במסגרות אלה חייבים החוקרים להצהיר על מגבלות המחקר, וחוקרים עמיתים מוודאים שהמסקנות תואמות את המגבלות שהוצגו . בהקשר זה חשוב לומר כי גם מחקרים על החינוך בבתי הספר ( ומחקרים במדעי החברה בכלל ) , אינם חפים מאתגרי תוקף ומהימנות . מקורות . Murphy, J . ) 2014 ( . The Social and Educational Outcomes of Homeschooling Sociological Spectrum, 34 ) 3 ( , 244 - 272 . [ סקירה כללית של תוצאות החינוך הביתי, המדגישה את האתגרים של תוקף ומהימנות המחקרים ] - Neuman, A . & Guterman, O . ) 2016 b ( . Academic achievements and homeschooling It all depends on the goals . Studies in Educational Evaluation 51, 1 - 6 . [ מאמר הגורס כי קיימים הבדלים במטרות החינוך בין חינוך ביתי לחינוך ציבורי, והבדלים אלו משפיעים על האופן שבו מפרשים את ההישגים בכל אחד מסוגי החינוך ] Terán, A . H . ) 2014 ( . La Educacionen casa : una modalidadeducativa a considerer . Tesis del título Licenciadaen Educación . Universidad San Francisco Ecuador . [ עבודת מחקר לתואר שלישי באקוודור . המחקר עוסק בהישגי החינוך הביתי ומתייחס בהרחבה לסוגיות כמו גודל המדגם, תוקף ומהימנות ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help