sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 תקציר כ ד י ל ה ת מ ו ד ד ע ם ת ו פ ע ו ת א ל ה ב ה ל י ך ש ל ח ק י ק ת ה ה ס ד ר י ם מ ו מ ל ץ : ( 1 ) להרחיב את המגמה של שיתוף של משרדי הממשלה השונים ושל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים בשלבים מוקדמים יותר של תהליך ההכנה של הצעת החוק במשרד האוצר ; ( 2 ) לכלול בהצעת החוק רק חקיקה פיסקלית הכרחית לשם יישום מדיניות התקציב במועד קבלת התקציב ; ( 3 ) לכלול נושאים שאינם פיסקליים בחקיקה שגרתית שנדונה בוועדות הכנסת השונות, שאינה כפופה לסד הזמנים הנוקשה של אישור התקציב ושעבודת המטה עליה תתוכלל כעבודה על הצעת חוק ממשלתית שגרתית ; ( 4 ) להגדיר מראש אילו פרקים ( או סעיפים ) נחשבים למורכבים יותר מבחינת הטיפול המקצועי שהם מצריכים ולקבוע להם מראש פרק זמן ארוך יותר של דיונים — בלי לגרוע מסמכותם של ראשי הוועדות להשהות את הדיון בחלקים מסוימים של הצעת החוק השנויים במחלוקת מהותית ; ( 5 ) לשקול להאריך מראש באופן רשמי וקבוע את שעות הדיונים בוועדות הכנסת בתקופת הדיונים בהצעת חוק ההסדרים ; ( 6 ) לוודא כי הנושאים שנותרו לדיון בוועדת הכספים אכן נמצאים, בשגרה, בתחומי מומחיותה . מחקרי המשך בהסתמך על ממצאי המחקר הנוכחי — שלפיהם משך הזמן החציוני של דיון בהצעות חוק שגרתיות שאורכן עד 10 עמודים הוא יום אחד — מומלץ לבחון את מורכבות ההסדרים הקבועים בהצעת החוק על מנת לבדוק את ההתאמה בין מידת מורכבותה לבין משך דיוני הוועדה בה . באופן הזה ניתן יהיה לנסח הערכה מפורטת לשאלה אם ועדות הכנסת ממלאות את תפקידן המקצועי בדיון בהצעות החוק המובאות לפניהן .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help