sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מחקר מדיניות 151 | האם מערכת ההשכלה הגבוהה ערוכה לגידול במספרם של בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה ? תרשים 2 הכנסה שנתית ממוצעת של אקדמאים ילידי 1978 - ,1988 לפי מספר יח"ל במתמטיקה, 2014 ו – 2017 ( בשקלים ) ( בסוגריים : פער השכר באחוזים לטובת בוגרי 5 יח"ל ) 3 יח"ל 4 יח"ל 5 יח"ל מקור : עיבודי המחברים לנתונים מינהליים של משרד החינוך, המל"ג ורשות המיסים . ייצוג היתר של בוגרי 5 יח"ל במקצועות הלימוד האקדמיים הריאליים בא לידי ביטוי בהמשך בייצוג גבוה במיוחד שלהם בתעסוקה בענפי ההיי- טק ( המאופיינים בשכר גבוה בהרבה מן השכר הממוצע ) — שיעורם בקרב המועסקים בענפים אלו כיום הוא מעל % 40 ( תרשים 3 ) . לאור זאת, לזינוק שנרשם בשנים האחרונות ( 2013 - 2019 ) במספר בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה עשויה להיות השפעה חיובית גדולה על רמות השכר והפריון במשק, אבל רק אם יתאפשר גם לבוגרים החדשים להשתלב במסלולי הלימוד הריאליים באקדמיה בשיעורים דומים ( לפחות ) לשיעורים שנרשמו בשנים האחרונות . למעשה, נתוני תרשים 3 ( המתייחסים לקבוצת גיל מבוגרת יחסית ) משקפים רק חלקית את שיעורי ההשתלבות של בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה בלימודים הריאליים והמדעיים . הסיבה לכך היא שבשנים האחרונות גדל מאוד שיעור הפונים מתוכם ללימודים במסלולים הריאליים בעקבות הגידול בפרמיית השכר וביוקרתם של מסלולים אלו בעולם התעסוקה ( כפי שיוצג בהמשך ) . ) % 40 ( ) % 80 ( ) % 36 ( ) % 67 ( 149,539 109,950 89,536 148,548 115,986 208,690 20172014 יחידות 5יחידות 4יחידות 3

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help