sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 תקציר מוכשרים לניהול להירשם לקורסים אלה, וכך להגביר את הסיכוי שעובדים ערבים יבחרו במסלול הקידום הניהולי על פני זה הטכני . ( 4 ) בדומה למצב בצפון אירלנד, מומלץ שהמשרד לשוויון חברתי יתקין תקנה שתחייב משרדי ממשלה, ארגונים ציבוריים וחברות גדולות ( המעסיקות יותר מ- 500 עובדים ) למנות נציבה לעניינים בין- אתניים . נציבה זו תהיה הכתובת הראשונה לבירור טענות של עובדים, יהודים או ערבים, נגד עמיתים לעבודה או לקוחות שנהגו, לפי הטענה, באופן מפלה או גזעני במהלך העבודה . נציבה כזאת יכולה לגשר ולפתור ביעילות מתחים בין עובדים יהודים וערבים וכן לבטא מחויבות ניהולית גבוהה ליצירת מרחבי עבודה משותפים . מ מ צ א י ם ו ה מ ל צ ו ת ל א ר ג ו נ י ם הממצאים וההמלצות מובאים לפי ארבעת מוקדי המתח העיקריים שנמצאו בכל המגזרים . 1 . מתח שמקורו באירועים ובמתחים חיצוניים החודרים למקום העבודה אירועים אלימים על רקע אתני- לאומי מחוץ למקום העבודה, כמו פיגועי התאבדות או מבצעים צבאיים, מחלחלים למקום העבודה ומסכנים את מרקם היחסים בין העובדים היהודים והערבים . בהקשר זה נמצאו שני מאפיינים עקריים : א . הערות פוגעניות או גזעניות רבות יותר . ככלל בהשוואה לימים של שגרה בעיתות של מתח מוגבר העובדים הערבים נחשפים להערות פוגעניות או גזעניות רבות יותר על רקע מוצאם הן מצד עמיתים יהודים, והן מצד לקוחות − במגזרים שבהם יש מפגש ישיר עימם . בבית החולים הציבורי — הארגון היחיד מהארגונים שנחקרו שיש בו מפגשים ישירים עם לקוחות ( מטופלים ) — נמצא כי חברי סגל רפואי ערבים נחשפים כמעשה של שגרה להערות פוגעניות ואף גזעניות בעיקר מצד מטופלים ובני משפחותיהם, אבל בעיתות של מתח חיצוני מוגבר מספר ההערות עולה . חברי הסגל הערבים מצפים מעמיתיהם היהודים לתמיכה ברורה

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help