sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

תקציר 9 יוסף . מרבית בתי הספר היסודיים לבנות מלמדים לימודי ליבה מלאים ומתמקדים בהוראת לימודי קודש בשעות הבוקר . ההוראה בבתי הספר הללו היא בדרך כלל הוראה מסורתית, אשר מובילה את הבנות למצוינות בלימודים ובהתנהגות לפי ההשקפה של העולם החרדי . לאחר סיום הלימודים בבית הספר היסודי הבנות עוברות ללימודים תיכוניים במוסד המכונה "סמינר" . הסמינר כולל את לימודי התיכון במשך כארבע שנים, ומייד אחריהם רבות מהבנות ממשיכות ללימודי הכשרה מקצועית ( כיתות י"ג וי"ד ) במוסד . יותר ויותר סמינרים מאפשרים כיום להיבחן, באופן חלקי או מלא, בבחינות הבגרות, ומי שאינה נבחנת במבחנים אלו ניגשת למבחנים אקוויוולנטיים של מכון סאלד . מערכות חינוך אלו לבנים ולבנות הן ספינת הדגל של החברה החרדית, ובהן מתרחש תהליך הסוציאליזציה לעולם החרדי — הן מבחינת תוכני לימוד והן מבחינת ערכים והשקפה . מערכות אלו, על אף רצונן לשמור על האוטונומיה שלהן, פועלות בממשקים עם מגוון גופים, בייחוד משרד החינוך והרשויות המקומיות . לעיתים קרובות הקשר בין גופים אלו למערכות החינוך החרדיות כרוך בחשדנות הדדית, ובגללה במקומות שיש צורך ביצירת שינוי התהליכים איטיים וזהירים במיוחד . במשך שנים רבות ניהל משרד החינוך את מערכת החינוך החרדי באמצעות האגף לחינוך המוכר שאינו רשמי . אגף זה פעל בכוח אדם מצומצם והיה אחראי על למעלה מ- 200,000 תלמידים חרדים . האגף היה אמון בעיקר על רישוי, בטיחות וביטחון ולא טיפל בהטמעת עשייה חינוכית ופדגוגית חדשנית . כדי לתת מענה לצרכים של מערכת החינוך החרדי לנוכח הגידול המהיר של המערכת והתגוונותה נדרש להקים מערך חדש ורחב . כמו כן, הוכר הצורך ביצירת מערך פיקוח על התלמידים החרדים . בשנת 2014 הוקם המחוז החרדי במשרד החינוך, האמון על הטיפול בכלל התלמידים החרדים בישראל . המחוז מונה היום כ- 90 מפקחות ומפקחים, בהם מפקחים כלליים ומפקחים במגוון תחומי תוכן . הקמת המחוז לוותה בהתנגדויות למעורבותו בתכנים פדגוגיים מחשש לפגיעה באוטונומיה של מוסדות החינוך החרדיים . עד היום שיתוף הפעולה של רשתות החינוך החרדיות ושל מוסדות החינוך לסוגיהם עם המחוז החרדי חלקי בלבד . בתחומים של רישוי, בטיחות וביטחון הוא נהנה משיתוף פעולה של כלל המוסדות . לעומת זאת פעילותו בתחומים פדגוגיים זוכה לעיתים קרובות להתנגדויות, לדוגמה בהטמעה

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help