sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 תקציר על בסיס בחינה של ההצדקות הנורמטיביות לשילוב מיעוטים בתהליכי קבלת החלטות במינהל הציבורי, הניסיון שנצבר במדיניות אחרות ( בלגיה, קנדה, צפון אירלנד, ארצות הברית וצפון מקדוניה ) , ובהמשך למודל שאומץ בישראל לשילוב נשים בתהליכים אלה, גובשו במסגרת המחקר המלצות לפעולה . המלצות עיקריות כדי לשלב את החברה הערבית בתהליכי קבלת החלטות במינהל הציבורי, המחקר ממליץ לנקוט את הצעדים האלה : ( א 1 ) לאמץ תוכנית פעולה ממשלתית לשילוב האוכלוסייה הערבית בפקידות הבכירה ובסגל הביניים הגבוה של משרדי הממשלה ( סגל תיכון ) . את תוכנית הפעולה ראוי לעגן בהחלטת ממשלה חדשה הקובעת בין היתר : • יעד עדכני לייצוג האוכלוסייה הערבית בשירות המדינה בכללותו ויעדים ספציפיים לפקידות הבכירה ולסגל התיכון ( סגל הביניים הגבוה, שמתוכו ממונים פקידים בכירים רבים ) . מן הראוי לשלב יעדים רוחביים ויעדים דיפרנציאליים למשרדי הממשלה הספציפיים . • יעד של % 30 ייצוג לאוכלוסייה הערבית בתוכניות צוערים ובתוכניות עתודה ניהוליות לשנים הבאות — כדי להתגבר על הפערים החמורים הקיימים . • יעדים קונקרטיים לשילוב נשים ערביות . ( א 2 ) להרחיב את החובה הסטטוטורית לפעול לייצוג הולם של האוכלוסייה הערבית, באמצעות תיקון לחוק המעגן חובה לשלבה בתהליכי קבלת החלטות במינהל הציבורי . את התיקון יש להשתית, בשינויים המתחייבים, על המודל של שילוב נשים בתהליכי קבלת החלטות, המעוגן בסעיפים 6ג ו- 6ג 1 לחוק שיווי זכויות האישה, התשי"א - 1951 . כצעד ראשון יש לעגן חובה חוקית מפורשת לקדם ייצוג הולם לחברה הערבית בקרב עובדי החברות הממשלתיות והתאגידים הציבוריים . ( א 3 ) למפות את מידת הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתהליכי קבלת החלטות ספציפיים ולקבוע יעדים לתיקון עיוותים . מומלץ להטיל על משרדי הממשלה

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help