sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

15 Maynard, B . R . , Solis, M . , Miller, V . & Brendel, K . E . ( 2017 ) . Mindfulness - based interventions for improving cognition, academic achievement, behavior and socio - emotional functioning of primary and secondary students . Campbell Systematic Reviews, 13 . [ מטא-אנליזה מקיפה על התערבויות מיינדפולנס בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים ולפיה יש מתאם קטן ומובהק עם שיפור בתפקודים קוגניטיביים וחברתיים ] & . Mendelson, T . , Greenberg, M . T . , Dariotis, J . K . , Feagans Gould, L . , Rhoades, B . L Leaf, P . J . ( 2010 ) . Feasibility and preliminary outcomes of a school - based mindfulness intervention for urban youth . Journal of Abnormal Child Psychology, 38, 985 - 994 . [ התערבות מיינדפולנס בת 12 שבועות על 100 תלמידי כיתות ד' ו - ה' בבתי ספר שסובלים מאלימות, לפיו תרגול המיינדפולנס מסייע להתגבר על השלכות לא רצויות של מתח ] Moreno, A . J . ( 2017 ) . A Theoretically and Ethically Grounded Approach to Mindfulness Practices in the Primary Grades . Childhood Education, 93 ( 2 ) , 100 - 108 . [ מאמר הטוען שיש להתחיל תרגול מיינדפולנס בכיתות נמוכות ] Tarrasch, R . ( 2017 ) . Mindful Schooling : Better Attention Regulation Among Elementary School Children Who Practice Mindfulness as Part of Their School Policy . Journal Of Cognitive Enhancement, 1 ( 2 ) , 84 - 95 . [ מחקר בקרב 240 תלמידי כיתות ב', ד' ו - ו' בבית ספר שאימץ שיטות של מיינדפולנס, וממנו עולה שתרגול מיינדפולנס החל מגיל צעיר מסייע לריכוז ומוריד רמות חרדה ] Tarrasch, R . ( 2018 ) . The Effects of Mindfulness Practice on Attentional Functions Among Primary School Children . Journal Of Child And Family Studies , 27 ( 8 ) , 2632 - . 2642 [ ניסוי של התערבות מיינדפולנס על 100 תלמידי כיתות ג' - ה' שמצא מתאם בין תרגול מיינדפולנס לעלייה בריכוז . לדברי המחבר, ממצא זה מחזק את הטענה שתופעות חיוביות המיוחסות למיינדפולנס מתווכות עם עלייה בריכוז ולא נובעות באופן ישיר מתרגול מיינדפולנס ] Van de Weijer - Bergsma, E . , Langenberg, G . , Brandsma, R . , Frans J . Oort, F . J . & Bögels, S . M . ( 2014 ) . The Effectiveness of a School - Based Mindfulness Training as a Program to Prevent Stress in Elementary School Children . Mindfulness, 5,238 - 248 . [ ניסוי בהתערבות מיינדפולנס דו-שבועית למשך שישה שבועות . בניסוי השתתפו 200 תלמידים בכיתות ג' - ו', ונמצא בו מתאם עם ירידה בדיווחים על לחץ וחרדה, עלייה בתחושה רווחה ושיפור בהתנהגות נאותה בזמן שיעור ] Zenner, C . , Herrnleben - Kurz, S . & Walach, H . ( 2014 ) . Mindfulness - based interventions in schools – a systematic review and meta - analysis . Frontiers in psychology, 5, 603 . [ סקירת התערבויות מיינדפולנס בבתי ספר ומטא-אנליזה של מחקרים על אודותיהן ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help