sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

בתהליך הכתיבה של דוח מת"ת זה אותרו מחקרים על אודות הסוגים השונים של ההפוגות . דוח מת"ת שלפניכם מתאר שלושה סוגים מרכזיים של הפוגות בכיתות הנמוכות ומשווה ביניהם : הפוגות של פעילות אירובית , הפוגות מיינדפולנס ו הפוגות יוגה . מבין שלוש השיטות, הפוגות של פעילות אירובית הן אלו שנמצא עליהן מירב המידע המחקרי . להפוגות עם פעילות גופנית מתאם מובהק עם עלייה ברמות ריכוז וּויסות עצמי בסביבה לימודית . גם לפעילות מיינדפולנס ולפעילות יוגה נמצא מתאם מובהק עם עלייה ברמות ריכוז וּויסות עצמי בסביבה לימודית, אולם המחקרים על התערבויות אלו בהקשר של הפוגות בשיעור מועטים . נוסף על כך, הפוגות של פעילות גופנית הן היחידות שמופעלות בדרך כלל בידי מורים, בעוד שהתערבויות מיינדפולנס ויוגה מופעלות פעמים רבות בידי מאמנים מקצועיים . היעדר מידע מספק על הפוגות של תרגול מיינדפולנס והפוגות של תרגול יוגה בכיתות הנמוכות מונע השוואה של ממש בינן לבין הפוגות של פעילות אירובית . עם זאת, ניתן ללמוד שלהפוגות בשיעור בכיתות נמוכות ככלל יש לרוב השפעה חיובית על תלמידים בהיבטים של ניהול עצמי ויכולות למידה . בהמשך לכך מוצגת בדוח גם שיטת ההוראה המרווחת , שבה אין חשיבות לסוג ההפוגות המפרידות בין חלקי השיעור, ומחקרים מציגים יתרון מובהק של למידה באמצעותה, כולל בהישגים לימודיים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help