sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 לסיכומו של חלק זה נעמוד על שלושת הממצאים המרכזיים שהוצגו בפרק : הכתיבה בכתב יד איננה אמצעי להעברת מסרים ותו לא ; היא מפעילה מערך מורכב של תפקודים וקשורה במיומנויות לימוד אחרות כמו קריאה ואריתמטיקה . לכתיבה בכתב יד יתרונות בסינון המלל, בבקרה ובזכירת תכנים . קשיים בכתיבה יכולים להשפיע על התפתחות כל מערכי התפקוד שצוינו וכן על רכיבים רגשיים כמו הערכה עצמית . תלמידות ותלמידים עם קשיי כתיבה עשויים להימנע כליל מן הכתיבה בשל הקושי שהיא מסבה להם . ממצאים אלו מראים את חשיבותה של הוראת הכתיבה בכתב יד ובמקביל מראים עד כמה היא עשויה להוות מכשול בעבור תלמידות ותלמידים המראים קשיי כתיבה . קשיי כתיבה הם אחת הסיבות לחיפוש דרכים חלופיות לכתיבה בכתב יד או כאלו שיהיו משולבות בה . בפרק הבא נתמקד באחת הדרכים החלופיות המרכזיות לכתיבה בכתב יד – הקלדה . מקורות נבחרים : * רשימת המקורות המלאה נמצאת בסוף הדוח ילון, ד' ( 2019 ) . הילד בקצה העיפרון : הכתיבה הידנית כאתגר רב-תחומי . ישראל : מכון מופת . ספר המתאר את התפתחות הכתיבה התקינה, לצד ההפרעות האפשריות במהלכה . הספר בוחן את הדרכים המצויות והרצויות להוראת הכתיבה ולהערכת כתב יד . שתיל, י' ( 1993 ) . הפסיכוגרפיה של הילד . אוניברסיטת תל אביב : רמות . ספר המתמקד בהתפתחות הציור והכתיבה של ילדות וילדים בגיל הרך, בדגש על הממד הגרפי שלהם ושלבי ההתפתחות שהם מייצגים . Dinehart, L . H . ( 2015 ) . Handwriting in early childhood education : Current research and future implications . Journal of Early Childhood Literacy, 15 ( 1 ) , 97 - 118 . מאמר הסוקר מחקרים על דרכי הוראה לפיתוח מיומנויות קדם-כתיבה בגיל הגן . James, K . H . , Jao, R . J . , & Berninger, V . ( 2016 ) . The development of multi - leveled writing brain systems ; brain lessons for writing instruction . Handbook of writing research, 116 - 129 . מאמר הסוקר ממצאים באשר לאזורי המוח המופעלים בתהליכי רכישת מיומנות כתיבה . , ) 1 ( 7 Karavanidou, E . ( 2017 ) . Is handwriting relevant in the digital era ? . Antistasis, . 167 - 153 מאמר הסוקר את החשיבות של שימור הוראת כתב היד . Van Galen, G . P . ( 1991 ) . Handwriting : Issues for a psychomotor theory . Human Movement Science, 10, 165 - 191 . מאמר מפתח המתאר את המודל הפסיכו-מוטורי לכתיבה בכתב יד .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help