sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:17

17 שבהם נערך המחקר לא נלמדה הקלדה באופן שיטתי וסדור, וככל הנראה, מיומנות ההקלדה הנמוכה ( בעיקר בכיתות הנמוכות יותר ) הביאה לתוצר ירוד יותר . מחקר אחר שנערך לאחרונה בהולנד בחן ממדי כתיבה הקשורים בהפקת הכתב ובאיכותו ( רמת איות ורמת יצירת הסיפר [ נרטיב ] ) . במחקר נמצא כי תלמידות ותלמידים בכיתות ד - ו בהולנד, אשר השתתפו בתוכנית ללימוד הקלדה עיוורת, הראו שיפור מובהק בביצועים ובאיכות הכתיבה בהשוואה לתלמידות ולתלמידים שלא השתתפו בַּתוכנית ( 2019 van Weerdenburg, Tesselhof, & van der Meijden, ) . לסיכום, ההקלדה היא מיומנות שהופכת לנצרכת יותר ויותר בעידננו, אשר בו עיקר התקשורת נעשית באמצעים דיגיטליים . נוסף על כך, על אף שההקלדה דורשת למידה הדרגתית ואימון, היא צורכת בסופו של דבר פחות משאבי זיכרון, קשב ומיומנות תנועה בהשוואה לכתיבה בכתב יד . ההקלדה יכולה, במידת מה, לשמש מענה לקשיי כתיבה, רק כאשר אין הם נובעים מליקוי בתפקודים משותפים לכתיבה בכתב יד . דברים אלו מעלים את הצורך באבחון מדויק של לקות הכתיבה שאינה מתבססת על אינטואיציית המורה בלבד ( ראו את הערתה של ילון, 2019 המובאת בפרק הראשון ) . בחלק הבא נערוך דיון מתכלל בספרות המחקר וננסה להשיב על השאלות המרכזיות העומדות בלב השיקולים של הכנסת הקלדה לתוכנית הלימודים בבית הספר היסודי . מקורות נבחרים : * רשימת המקורות המלאה נמצאת בסוף הדוח Alonso, M . A . P . ( 2015 ) . Metacognition and sensorimotor components underlying the process of handwriting and keyboarding and their impact on learning . An analysis from the perspective of embodied psychology . Procedia - Social and Behavioral Sciences, 176, 263 - 269 . סקירה המתארת את מורכבות המערך הקוגניטיבי והמוטורי הכרוך בהפקת כתב יד בהשוואה להקלדה . Berninger , V . ( 2013 ) . Educating students in the computer age to be multilingual by hand . Commentaries ( National Association of State Boards of Education ) , 19 ( 1 ) . מסמך הערות, הכוונות והמלצות ללימוד כתיבה והקלדה בעידן הטכנולוגי . Chwirka, B . , Gurney, B . , & Burtner, P . A . ( 2002 ) . Keyboarding and visual - motor skills in elementary students : A pilot study . Occupational Therapy in Health Care, 16 ( 2 - 3 ) , . 51 - 39 מחקר חלוץ הבוחן את האפקטיביות של תוכנית ללימוד הקלדה על מיומנויות תיאום יד - עין וכישורי תקשורת אצל תלמידות ותלמידים בכיתה ב . Feng, L . , Lindner, A . , Ji, X . R . , & Joshi, R . M . ( 2019 ) . The roles of handwriting and keyboarding in writing : a meta - analytic review . Reading and Writing, 32 ( 1 ) , 33 - 63 . מטא-אנליזה הבוחנת ביצועי תלמידים בכתב יד לעומת הקלדה, והקשרים ביניהם .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help