sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:28

28 גופניים, בצד ציפיות אחידות יותר באשר למדד של "אינטליגנציה" במחול . לכן זהו טיעון נוסף לטובת השוויוניות שמייצרת בחינה של מדדים אלו . חמישית, הגם שבאופן מסורתי בוחנים במבחני איתור מתבססים על הבנה אינטואיטיבית שלהם באיתור ברוכי כישרון במחול, ההתייחסות לכך בתוכניות שנסקרו משנית ברוב המקרים . זאת, כנראה, מתוך רצון לייצר אמת מידה ברורה והסכמה בין בוחנים . אולם לא ניתן להסיק מכך שהאינטואיציה של בוחנים הפכה בפועל שולית במבחני האיתור . בסווינדון התייחסו בעבר לאינטואיציה של הבוחנים באופן גלוי, אולם בשנים האחרונות העדיפו על פניה את המונח "נוכחות", המעביר את המשקל מהבוחן למועמד . בתוכניות TIT ו - TAP / D מעניקים הבוחנים גם ציון הוליסטי למועמדים לאיתור, בצד הציונים מתוך הרשימה המובנית . במחוון MAiD אין התייחסות גלויה לאינטואיציה של הבוחן, אולם ניתן לו חופש רב בפרשנות של המדדים . בסופו של דבר, נראה שההיסטוריה של התחום, המעניקה משקל רב לעמדות הבוחנים ולניסיון שלהם, חזקה יותר מהרצון לייצר מחוון ברור וניטרלי . רוב הדגמים שנסקרו מצביעים על איתור רב-שלבי או על איתור המשלב הוראת מחול ואיתור כישרון . זוהי למעשה חזרה לתפיסת הפירמידה הקלסית בהצטיינות : הכישרון מתפתח ומתגלה תוך כדי אימון והתנסות, ובכל שלב של התמקצעות מאובחנים כמה ברוכי כישרון שרק הם עוברים לשלב ההתמקצעות הבא . ההבדלים המרכזיים כמובן הם שהאיתור אינו נמשך שנים ואינו מתקיים רק בקרב מי שפנו מראש לכיתת מחול . לכן התוכניות שנסקרו בפרק הקודם מבקשות לרכז תהליך זה של התנסות ואיתור לשניים עד שבעה שיעורים המכוונים לקהל מאותרים רחב יותר . באופן מעשי, ייתכן שקשה ליישם סוג כזה של איתור רב-שלבי בהיקף של מערכות חינוך שלמות . כמו כן ייתכן שבמהלך היישום מושמטים או מצטמצמים שלבים, כפי שקרה למשל בסווינדון . לסיכום, איתור ברוכי כישרון במחול נתפס כמורכב אך הכרחי לקידום התחום . בשנים האחרונות גם מודגשת יכולתו של האיתור לשמש כלי לקידום שוויון הזדמנויות . ההכרה בסגנונות שונים ( למשל מחול מסורתי והיפ הופ ) , הכניסה של קהלים חדשים לתחום והוספת מאפיינים לעבודת הרקדנים ( למשל, התפיסה שרקדנים יכולים גם לפרש וליצור ולא רק לבצע בדייקנות ) – כל אלו יצרו צורך בהגדרה ובהסדרה של המדדים לאיתור כישרון במחול . בעקבות כך נעשו כמה ניסיונות ליצור מחוונים ברורים וכלליים . עם זאת נראה שעדיין יש צורך ללטש את הגדרתם של מדדים אחדים הנוגעים ללב העשייה האומנותית והביטוי האומנותי של מחול . עד אז האיתור יישאר תלוי במידה רבה בטעמם, בהבנתם ובהכשרתם המקצועית של הרקדנים המשמשים כבוחנים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help