sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 Kay, S . I . , & Subotnik, R . F . ( 1994 ) . Talent beyond words : Unveiling spatial, expressive, kinesthetic, and musical talent in young children . Gifted Child Quarterly, 38 ( 2 ) , 70 - 74 . [ מאמר קלסי זה מוקדש לאבחון מחוננות במחול באימוץ מחוונים לאיתור מחוננות אינטלקטואלית ] Ofsted . ( 2001, December ) . Providing for gifted and talented pupils : An evaluation of Excellence in Cities and other grant - funded programmes . London, England : Ofsted . [ דוח של המשרד למדדים בחינוך של ממשלת אנגליה שבו נבחנות תוכניות המחוננים והמצטיינים במדינה ] Oreck, B . A . , Owen, S . V . , & Baum, S . M . ( 2003 ) . Validity, reliability, and equity issues in an observational talent assessment process in the performing arts . Journal for the Education of the Gifted, 27 ( 1 ) , 62 - 94 . [ במחקר זה מציעים מחוונים לאיתור מחוננות במחול על סמך כישרון בלבד, כולל אוכלוסיות מוחלשות ] Schmidt, B . , Jarvis, C . , & Slayford, V . ( 2006 ) . Constructing a pyramid of progression for talent in dance – Dancers of the future : What are we looking for in the search for exceptionally talented young dancers ? Coventry, England : The National Academy for Gifted and Talented Youth . [ מאמר המתאר את רציונל המיונים בלהקת הצעירים של בית הספר למחול של סווינדון ] Subotnik, R . F . ( 2002 ) . Talent developed : Conversations with masters in the Arts and Sciences – Eliot Feld : Innovator in choreography and dance company development . Journal for the Education of the Gifted, 25 ( 3 ) , 290 - 302 . [ מחקר בנושא יצירת מבחן לאיתור כישרון ומחוננוּת של ילדים בבלט, המדגיש גמישות, מדדים גופניים וזיכרון תנועתי ] Subotnik, R . F . , Olszewski - Kubilius, P . , & Worrell, F . C . ( 2011 ) . Rethinking giftedness and gifted education : A proposed direction forward based on psychological science . Psychological science in the public interest, 12 ( 1 ) , 3 - 54 . [ מאמר הסוקר את הידע הקיים על תחום המחוננות באופן כללי ומתייחס למחוננות במחול כחלק מתפיסה רחבה יותר של המחוננות באשר היא ] Walker, I . J . , Nordin - Bates, S . M . , & Redding, E . ( 2010 ) . Talent identification and development in dance : A review of the literature . Research in Dance Education , 11 ( 3 ) , . 191 - 167 [ במאמר זה נטען כי אין מאפיין אחד ברור לאיתור כישרון, אך תוצאות גבוהות של מאפיינים שונים של מחול יוצרות יחד תמונה טובה יותר המאפשרת לאתר כישרון ] : Warburton, E . C . ( 2002 ) . From talent identification to multidimensional assessment Toward new models of evaluation in dance education . Research in Dance Education, . 121 - 103 , ) 2 ( 3 [ מאמר שמוצע בו מודל רב-ממדי להערכת כישרון ריקוד ] Zimmerman, E . ( 2004 ) . Introduction to artistically and musically talented students . In S . M . Reis & E . Zimmerman ( eds . ) , Essential Readings in Gifted Education . Artistically and Musically Talented Students ( pp . xxxiii - xxxiv ) . Thousand Oaks, CA : Corwin press . [ מאמר פתיחה לאסופת מאמרים העוסקת בכישרון של תלמידים בשטחי האומנות, ומציג סוגיות מרכזיות בתחום ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help