sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 לסיכום, האתגרים המרכזיים בבניית מחוונים לאיתור ברוכי כישרון במחול הם : א הבהרה של המאפיינים הנבדקים – האם הדגש באיתור הוא על ביטויים להצלחה ועדיפות יחסית על פני אחרים או על יכולות גלומות ? חלק מהמדדים ( למשל הצטיינות בביצוע במחול ) קל יותר לאתר מאחרים, אולם דווקא משום כך הם עלולים לקבל עדיפות על פני מאפיינים אחרים, חשובים לא פחות, שקשה לאתרם . ב הבהרה מהי ההגדרה של מבחן האיתור – האם יש להתמקד ביכולות כלליות של מחוננים, ביכולות ייחודיות למחול, או לבחון שילוב שלהן ? ג התייחסות לגורמים מתערבים במימוש הכישרון למחול – התייחסות כזו עשויה להיות הכלה של גורמים אלו במחוונים שמבקשים לאתר, שקלול שלהם בציְינון או ניסיון לעקוף אותם . ד בחירה של סגנונות המחול שעל פי קנה המידה שלהם מנהלים את מבחני האיתור לברוכי הכישרון במחול – הגדרה זו נחוצה כדי להתאים את מבחני האיתור לתוכניות ההכשרה במחול שאליהן מבקשים מועמדים להתקבל . כמו כן ההגדרה נדרשת על מנת לשקף לבוחנים את הטיותיהם התרבותיות, העלולות לתת עדיפות לנבחנים בעלי ניסיון קודם . להרחבה Aujla, I . J . , & Redding, E . ( 2014 ) . the identification and development of talented young dancers with disabilities . Research in Dance Education, 15 ( 1 ) , 54 - 70 . [ מאמר המציע דרכים לאיתור כישרון במחול לצעירים עם מוגבלויות ] Baum, S . M . , Owen, S . V . , & Oreck, B . A . ( 1996 ) . Talent beyond words : Identification of potential talent in dance and music in elementary students . Gifted Child Quarterly, 40 ( 2 ) , 93 - 101 . [ מחקר המציג כלי מדידה לאומניות הבמה לאיתור כישרון בקרב ילדים . הכלי נוסה ותוּקַף על קבוצת ילדים בסיכון בני 7 במוזיקה ובמחול בנפרד ] Csikszentmihalyi, M . , Rathunde, K . , & Whalen, S . ( 1997 ) . Talented teenagers : The roots of success and failure . Cambridge, England : Cambridge University Press . [ ספר הסוקר באופן כללי מאפיינים של הצלחה ושל כישלון בקרב בני נוער ברוכי כישרון ] : Downing, C . ( 2016 ) . Identifying and developing talent in contemporary dance . Mōtiō Postgraduate Journal for Dance Practice and Research, 2, 34 - 43 . [ מאמר המציג את שיטתו של גנייה ( Gagné , ראו להלן ) ומבקש להתאים אותה לאיתור כישרון במחול ] 2000 Gagné, F . ( 2000 ) . A Differentiated Model of Giftedness and Talent ( DMGT ) : Year Update . [ מסמך קצר ובו מציג גנייה את עיקרי התאוריה שלו ובראשם הפרדה בין מחוננוּת ( מולדת ) לכישרון ( שתלוי גם במחוננות, גם בגורמים סביבתיים וגם באימון ) ]

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help