sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 היה בפשטות - ולעתים קרובות ללא נקיטת אמצעי זהירות - תוך נטילת מספר חירויות ביחס לכללים האקדמיים , אך גם מבלי להיכנע לעריצותן של הסיסמאות השגורות , ליטול - ולהציע לאחרים - רעיונות " לחפור בתוכם ", " להתעמק בהם " או " לתור אותם " כפי שהתבטא תדירות גבריאל מרסל ב יומן המטאפיזי שלו . ברוח הפתיחות של אותן שנים יש לקרוא ב הזמן והאחר את התימות השונות שעל פניהן נפרשת - בעיקופים - התזה המרכזית שלנו ; מה 11 האנונימי שלשנאמר בו על הסוביקטיביות : אדנות הָ אֲנִי על ה יֵשׁ ההֱיות , ותכף ומיד חֲזָרַת הָ עַצְמִי על הָ אֲנִי , הָ אֲנִי הכורע תחת מעמסת הוא-עצמו , ולפיכך - גשמיות חמרנית ובדידותה של האימננטיות , 12 בעבודה , בכאב ובסבל ; מה שנאמר בהמשךמשקל ההֱיות הַבַּל-יימחֶה על העולם : הטרנסצנדנציה של המזונות והידיעות , התנסות בלב העונג , דעת וחזרות אל העצמי , בדידות לאור הדעת הבולעת כלאחר , בדידות התבונה שהיא במהותה אחת : ואז מה שנאמר על המוות שאינו איִן טהור , אלא מסתורין שאינו מתקבל על הדעת , ובמובן זה , ייתכנותה של ההתארעות העומדת לפרוץ בתוך הַ זֵּ הֶה של האימננטיות , לקטוע את מונוטוניות תקתוק הרגעים המבוּדדים - ייתכנות הָ אַחֵר לגמרי , העתיד , זמניות הזמן שְׁבָּה הַדִיאַ-כְרונִיוּת מתארת במדויק את היחס עִם מה שנותר לחלוטין בחוץ ; ולבסוף , מה שנאמר על הַקשר אל הזולת , אל 13 אל הילד , מה שנאמר על פוריות ה אני , שהיא אופן מוחשי שלהנקבי , הדיאכרוניות - הקוצבים את טרנסצנדנצית הזמן או סוטים ממנה באופן בלתי-נמנע : לא אקסטזה שׁבָּה הַ זֵּ הֶה נבלע בָּ אַחֵר , ולא דעת , שׁבָּה הָ אַחֵר שייך לַ זֵּ הֶה - אלא יחס ללא יחס , תשוקה שאין לְהַשְׂבִּיעַהּ , או קירבת ה אינסופי . תזות שלא כולן הוצגו מאוחר יותר שוב בצורתן הראשונה ; שמאז התגלו אולי כבלתי-נפרדות מבעיות מורכבות ועתיקות יותר , כדורשות ביטוי מאולתר פחות ובעיקר מחשבה שונה . נבקש להדגיש שתי נקודות הנראות לנו חשובות והמופיעות בעמודים האחרונים של הרצאות ישנות אלה . הן נוגעות לאופן בו נעשה שם ניסיון 11 ] il y a . ר ' הערות על התרגום [ 12 ] irrémissible [ féminin ] 13 . ר ' הערות על התרגום [

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help