sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 סתמית כדי שהוא יתגלם בְּגוּף . יחס עם הבלתי-נראה , אשר אי-נראוּתו לא נובעת מחולשת ההכרה האנושית , אלא מאי-הלימות ההכרה ככזו - מאי-התאמתה - לאינסופיותו של האחר לחלוטין , מן האבסורדיות 6 כמו החפיפה . אי-אפשרות חפיפה , אי-שתהא בהקשר זה לְהִתְאָרְעוּת התאמה - שהם לא מושגים שליליים גרידא , אלא יש להם מובן במסגרת תופעת אי-החפיפה הנתונה בַּדִיאַ-כרוניות של הזמן . הזמן משמעו התמיד הזה של אי-החפיפה , אך גם התמיד הזה של היחס - של השאיפה ושל ההמתנה : חוט דק יותר מקו אידיאלי , שהדיאכרוניות אינה קוטעת ; הדיאכרוניות משמרת אותו בפרדוקס של יחס השונה מכל היחסים האחרים בלוגיקה ובפסיכולוגיה שלנו , שהם יחסים אשר מעניקים לאיבריהם - בבחינת מכנה משותף אחרון - לכל הפחות סינכרוניות . אך כאן מדובר ביחס ללא איברים , בְּהַמְתָּנָה מבלי לְמָה , בשאיפה שאין לְהַשְׂבִּיעַהּ . מרחק שהוא גם קירבה - שאינה חפיפה או איחוד כושל , אלא משמעותה היא - כאמור כבר - כל הַמּ וׂתָר או כל ה טוב שבחברתיות מקורית . דִיאַ-כְרונִיוּת שהיאיותר מסינכרוניזם , קירבה שהיאיקרתערך יותר מההינתנות בפועל , נאמנות למיוחד-במינו שהיא טובה מתודעה עצמית - האם לא כאן טמונים הן הקושי שבדת והן נשגבותה ? ודוק : כל התיאורים של ה " מרחק-קירבה " הזה ממילא אינם יכולים להיות אלא מקורבים או מטאפוריים , מאחר שְׁהַדִיאַ-כְרונִיוּת של הזמן היא גם מובנו 7 הבלתי שאוּל , מובנו הסגולי וגם המודל עבורו . " תנועת " הזמַן המובנת כטרנסצנדנציה אל האינסופי של ה " אחר 8 לינארי , אינה דומה לְיַשְׁרוּתָהּ של הקרןלגמרי " אינה מתפקדת כזמן 6 ] evénement . ר ' הערות על התרגום [ 7 כל השלילות המעורבות בתיאור " היחס אל האינסופי " דלעיל לא מוגבלות למובן הפורמלי והלוגי של השלילה , לא מהוות תיאולוגיה שלילית ! הן אומרות כל מה ששפה לוגית - שפתנו - יכולה לבטא , באמצעות האמירה וְהחזרה ממנה , בִּדְבַר הדיא-כרוניות המופיעה בְּסַבְלָנוּת הָהַמְתָּנָה , שהיא עצם אורך הזמן , שלא מתמצית בציפּייה ) שהיא כבר אופן של " לְהַנְכִּיחַ " ( , שלא צופנת בחובה כל דימוי של מה שממתינים לו או חושקים בו ) דימוי ] représentation [ כזה יהא " הַנְכחה " ] présentification [ טהורה ( . שאלמלא כן , מה שממתינים לו , מה שחושקים בו , יהא כברמְסויָּם ] terme [ ; וההמתנה והשאיפה - תכלית ולא יחס אל האינסופי . 8 ] se temporalise [

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help