sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אלא כְּאופן של הַ מֵעֵבֶר לַהֱיות , כְּיחס של ה " מחשבה " אל הָ אַחֵר וכן - על-פני דמויות שונות של החברתיות נוכח פני האדם האחר : ארוטיות , אבהות , אחריות לזולת - כְּיחס אל האחר לגמרי , אל הטרנסצנדנטי , אל האינסופי . יחס ] relation [ - או דת ] religion [ - שאינו בעל מבנה של דעת , כלומר של התכוונות . זו האחרונה צופנת בחובה את הַהנְכחָה ] - re présentation [ וגוררת את האחר בחזרה אל הנוכחות ואל הנוכחות- יחד . הזמן , בַּדִיאַ-כְרונִיוּת שלו , משמעותו לעומת זאת יחס שאינו מסכן את אחרות האחר , הגם שהוא מבטיח כי ה " מחשבה " לא תישאר לגביו שוות נפש . ואמנם , משמעות הזמן , כאופן של הַהֱיות הסופי , היתה אמורה להיות התפזרות הֱיותוׂ שלמָה שהווה למומנטים המוציאים זה את זה , וכן - כרגעים בלתי-יציבים או בלתי-נאמנים לעצמם - אף מסתלקים כל אחד בתורו לַעָבָר , אל מחוץ לנוכחותם שלהם , בְּסַפְּקָם בכל זאת את אִידֵאַת הַבָּרָק של הנוכחות הזו , ובכך מצביעים הן על חוסר מובנהּוהן על מובנה , הן על המוות והן על החיים . אולם , אם כך , הָאֵין הנצח - שבאידאה שלו מתיימר השכל כביכול להחזיק א-פריורי , מבלי לשאול דבר מן המשך הנחווה , כְּאידאה של אופֶןהֱיות שבו הריבוי הוא אחד , והמעניק 4 את מובנה המלא - האֵין הנצח חשוד תמיד שהוא רק הסוואהלַנוכְחִיוּת לִבְרַק הַעַיִן - לְחֲצִי האֱמֶת - של הרגע , המוּשְׁהה בְּדמיון שמסוגל לְשַׂחֵק באי-זְמַנִּיּ וּת וְלשְׁגות בְּאשׁליית כינוסו-מחדש של הבלתי-ניתן-לְכינוס ? הנצח הזה , והָ אֵל האינטלקטואלי הזה , האֵין הם לפיכך , בסופו של דבר , מורכבים מחצאי רגעיה המופשטים והמעורערים של ההתפזרות בזמן , בבחינת נצח מופשט וְ אֵל מת ? מנגד , התזה המרכזית המבליחה בתוך הזמן והאחר עניינה בחשיבת הזמן לא כִּפְחת של הנצח , אלא כְּיחס אֶל זֶה , אשר - מעצמו בלתי- ניתן-להטמעה , אחר לחלוטין - לא ניתן להטמיעו בניסיון , או אֶל זֶה , 5 אם הָ אינסופי הזהאשר - מעצמו אינסופי - לא ניתן להקיפו בהבנה ; או האחר הזה עוד יכול בכלל לסבול שנורה עליו באצבע באמצעות הכינוי המורהזה , כמו אובייקט פשוט , או שנצמיד לו תווית מיידעת או 4 ] présent . ר ' הערות על התרגום [ 5 ] com - prendre [

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help