sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 למרות שספר זה לא עוסק בדימויים של הסלים אלא בסלים עצמם, במהלך עבודתי נתקלתי בלא מעט צילומים מבוימים של "הנערה עם הסל" או "הנער עם הסל" . צילומים אלה אולי נפוצים ומפורסמים פחות מצילומי "הנערה עם הכד", אך יש בהם מסר דומה . אני סבורה כי הצלמים והצלמות הראשונים בפלסטין השתמשו בסלים כדי לביים תמונות, כיוון שעבור רבים ורבות הסל המסורתי הוא סמל תרבותי . המידע בפרקים המעשיים בספר נאסף כולו בעבודת שטח — מתוך שיחות ולימוד פעיל . מציאת קולעים וקולעות אשר עדיין עובדים ועובדות באופן המסורתי לא היתה עניין פשוט, ודרשה ממני סבלנות, יצר הרפתקנות, מזל, וגם בן זוג מתאים . . . המפגש עם הקולעות והקולעים הפלסטיניים היה מרתק . במלאכות המסורתיות טמונה חוכמה, הנובעת מן הקשר שבין האדם לאדמה ולמה שבא ממנה . מלאכת הקליעה מתחילה בחוץ, עם איסוף החומר הגדל באזור הטבעי והמוכר של הקולע או הקולעת . התרשמתי מן החוכמה הפשוטה והמעשית הזו אצל אלו שפגשתי . היה לי חשוב ללמוד את הקליעה במרחב הביתי של מורי ומורותי, אך לעתים הייתי צריכה להמתין בסבלנות להזדמנות שתאפשר לי להגיע לשם . תמיד התקבלתי בפתיחות ובהבנה, גם בזמנים מתוחים . שאלותי נענו בסבלנות רבה, ויותר מכך — ההיענות לבקשתי ללמוד באופן מעשי נעשתה מכל הלב, וריגשה אותי מאוד . דבר נוסף שהקסים אותי בקליעה הפלסטינית המסורתית הוא חוסר היומרה שלה . קולע הסלים לא ראה עצמו כאמן . הוא פשוט קלע סלים לפי הצורך . סלים

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help