sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא 13 אוטיזם פחות מציגים, ולא יודעים להציג אותם בצורה אמתית ולא סטריאוטיפית . את גם מציגה בספר שאין תרופות קסם" . התרגשתי מניסוחה של רחל "ראית בתלמידים שלך אנשים, אנשים לא פגומים" . האתגרים והקשיים איתם מתמודדים התלמידים שפגשתי הם אמנם מורכבים יותר וחריפים יותר מאלו של מרבית האנשים, אך מי מאתנו אינו חווה "קצר בתקשורת", או תקלות בתקשורת עם חלק ממיודעיו ? מי מאתנו אינו מקובע במקומות מסוימים ? למי מאתנו אין קשיים בניהול הזמן ? כולנו זקוקים לחסד, כולנו זקוקים לליווי, לאהבה ולכבוד . שלוש הערות חשובות "למען ירוץ קורא בו" ( חבקוק ב ב ) : א . תלמידי כיתתי אובחנו כולם על הקשת האוטיסטית . האבחון זיכה אותם להיות משולבים בחינוך רגיל, כאשר השתייכותם כפולה . מחד גיסא, הם תלמידי "כיתת תקשורת", ומאידך גיסא הם תלמידי "הכיתה המשלבת" . כיתת התקשורת היא כיתה קטנה המונה חמישה עד שמונה תלמידים, והלומדים בה זכאים לטיפולים רגשיים, ליום לימודים ארוך, לחופשות מקוצרות ועוד . לכיתה זו חדר משלה, ובו מתקיימים שיעורים פרטניים ושיעורים קבוצתיים שונים כגון : כישורי חיים, מיומנויות חברתיות והכנה לחיי עבודה . נוסף על כך, לכל תלמיד ותלמידה נבנית תכנית לימודים אישית הקובעת, בין השאר, אילו מקצועות ילמד ב"כיתה המשלבת" — הכיתה הרגילה שלומדים בה כל תלמידי השכבה . תלמידי כיתת התקשורת אמורים להשתלב בכל הפעילויות החברתיות של תלמידי הכיתה המשלבת . בכל כיתת תקשורת עובד צוות הכולל : מחנכת, מורה עמיתה, תומכות הוראה ומטפלים רגשיים . מחנכת הכיתה מנהלת את הצוות ומתאמת עם הגורמים השונים . ב . קיימים מונחים שונים להגדרת אנשים עם אוטיזם : אנשים על הרצף האוטיסטי, על הספקטרום האוטיסטי, המגוון האוטיסטי והקשת האוטיסטית . אני מעדיפה את המונח "הקשת האוטיסטית", בשל הקונוטציה הססגונית שלו . הדימוי הוויזואלי של שלל צבעי הקשת אינו מקבע את האדם, אינו מציג תפיסה היררכית של רמות תפקוד, אלא מאפשר ראיית מגוון של תופעות .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help