sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | על למידה משמעותית והוראה משמעותית של מושגים מדעיים הפרק השישי – ״על האגוצנטריות של מורים ומרצים ועל דרכים להתמודד איתה״ – דן בקושי של אדם בעל ידע דיסציפלינרי מסוים להבין את נקודת המבט של מי שאינו בעל ידע זה . קושי זה עלול לגרום לכך שההוראה של המורה לא תניב למידה משמעותית אצל תלמידיו . הפרק נכתב בעקבות מאמר של קרל ויימן ( 2007 Wieman, ) , המכנה את התופעה קללת הידע . בפרק זה מוצע לתלות את אי - היכולת של המורה לדעת ולהבין את נקודת המבט של תלמידיו במאפיין בסיסי של כל אדם – האגוצנטריות . מתוארים ומודגמים בו מרכיביה של האגוצנטריות ומועלות הצעות כיצד להתגבר עליה ולשפר את המשמעותיות של ההוראה והלמידה . השער השלישי – הוראה המכוונת ללמידה משמעותית הפרקים שבשער זה עוסקים בהיבטים שונים של ההוראה המכוונת ללמידה משמעותית . בפרק השביעי – ״המודל לשינוי תפיסתי של פוזנר ועמיתיו : ׳לא די בכך שהתלמידים יבינו את הנושא – הוא צריך גם להתקבל על דעתם׳״ – מוצג אחד המודלים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על הוראה משמעותית של מושגים מדעיים – המודל של פוזנר ועמיתיו ( 1982 , . Posner et al ) . מודל זה מצטיין בפשטותו ומדגיש היבטים שלא תמיד מודגשים בהוראה, ומהווה בסיס לחלק מהטענות ומההצעות הדידקטיות שבפרקי ספר זה . בפרק השמיני – ״׳המשא ומתן הכיתתי' כשיטת הוראה קונסטרוקטיביסטית – מהי ולשם מה ? ״ מוצגת שיטת הוראה פרונטלית המכוונת ללמידה משמעותית . בפרק התשיעי – ״מפות מושגים ככלי ללמידה משמעותית והוראה משמעותית״ – מוצגת מפת המושגים ככלי ללמידה משמעותית ולהוראה משמעותית, וכן מוצגות הדרכים שבהן אפשר להשתמש בכלי זה להגברת המשמעותיות של הלמידה וההוראה . בפרק העשירי – ״מוזיאון מדע כסביבה ללמידה משמעותית ולהוראה משמעותית של מושגים מדעיים״ – מוצגות אפשרויות ללמידה משמעותית ולהוראה משמעותית של מושגים מדעיים במוזיאוני מדע . השער הרביעי – היבטים פילוסופיים של למידת מושגים מדעיים שני הפרקים הכלולים בשער זה עוסקים בהיבטים מתחום הפילוסופיה של המדע הרלוונטיים ללמידה משמעותית ולהוראה משמעותית של מושגים מדעיים .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help