sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | עולים על המסיל״ה : מיון סטודנטים ייעודי ללימודי הוראה שלה . בתיכון היא נשאבה לעולם של הסניף עד כדי כך, שלא היה לה פנאי או אנרגיה להשקיע בלימודי בית הספר . ציוניה ירדו, אך היא החליטה שבשלב זה של החיים הפעילות בסניף ועם החניכים חשובה לה יותר מאשר ציונים . לאימה הדואגת היא אמרה : "אימא, תמיד אוכל בעתיד לתקן את הציונים, אבל לעולם לא אוכל לחזור ולהיות בסניף . החניכים שלי יגדלו ואני אפספס את כל השלב הזה של החיים שלהם" . למרות הדאגה להצלחה העתידית של בתם הוריה הבינו את הדברים של טלי וכיבדו את רצונה להשקיע את כל כולה בפעילות התנועה . עם סיום התיכון התנדבה טלי לשנת שירות והדריכה נוער שוליים בעיירה בפריפריה . לדבריה, זאת הייתה השנה הטובה ביותר בחייה, והיא הרגישה שהיא תורמת ומשפיעה . כהמשך טבעי לשנה זו, גם בצבא היא עסקה בהוראה של נוער בסיכון ושירתה בבסיס סגור בצפון הארץ . הימים היו מלאים בעשייה חינוכית והתנדבותית . בתקופה זו למדו רוב החברות של טלי מהתיכון בקורסי הכנה למבחן הפסיכומטרי ושיפרו את ציוני הבגרות שלהן, אבל טלי הייתה עסוקה בעולם של נתינה ותרומה לנוער, ולא התפנתה לקורסים אלה . טלי השתחררה מהשירות בקיץ, והוריה התחילו ללחוץ עליה להחליט מה בכוונתה לעשות . הם הביעו את דעתם שהיא כבר תרמה שנת שירות לפני הגיוס, ושכעת הגיע הזמן שתקדם את עצמה בלימודים ותרכוש מקצוע . טלי לא התלבטה : באופן טבעי ביותר היא ראתה את עצמה נכנסת לעולם ההוראה הבית ספרית וממשיכה בייעוד של חינוך נוער לערכים ולאזרחות טובה . היא חיפשה מוסדות לימוד באינטרנט ושמעה מחברות על המכללות השונות ללימודי הוראה . תוכניות הלימודים נראו לה מעניינות, והיא נפגשה עם רכזת ההרשמה בכמה מכללות . היא הבינה שהיא חייבת לעבור את המבחן הפסיכומטרי כדי ללמוד במסלול הרצוי, ולכן התחילה להתכונן לבחינה הפסיכומטרית שהייתה אמורה להתקיים בחודש ספטמבר . כשהתקבלו הציונים מהמבחן הפסיכומטרי נוכחה טלי כי חסרות לה 20 נקודות בציון המשולב של המבחן הפסיכומטרי וממוצע הבגרויות כדי להתקבל ללימודי ההוראה, כלומר שהיא לא תוכל להתקבל למכללה שבחרה . "איך זה יכול להיות ? הייתכן שאני לא מתאימה ללימודי הוראה ? עם כל הרקע שלי ואהבת הילדים ? רק הציון הפסיכומטרי חשוב ? ומה עם כל הניסיון שלי והמוטיבציה שלי ? זה לא נחשב בכלל ? אילו הייתי משקיעה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help