sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 | סמכות ורכּוּת : מערכות יחסים משקמות כאבני דרך ביצירת חינוך מכליל דרכי האפליה בסביבה הלימודית . על החינוך המכליל להוביל מדיניות חינוך ופרקטיקה חינוכית המבוססות על העובדה שחינוך הוא זכות אנושית בסיסית והבסיס לחברה צודקת ושוויונית יותר" ( 21 . UNESCO, 2015 b , p ) . ואכן, "על בתי הספר להתאים עצמם לכל הילדים ללא קשר לתנאים הפיזיים, אינטלקטואליים, חברתיים, רגשיים, לשוניים או אחרים" ( 6 . UNESCO, 1994, p ) . הגדרה רחבה זו של הכללה רומזת על הרחבת המדיניות והפרקטיקה של הלשכה הבין - לאומית לחינוך, וזו אכן נענתה לכך וקיבלה על עצמה תפקיד מוביל . היא הגדירה הכללה כתהליך של זיהוי חסמים והסרתם . הכללה לדידה פירושה נוכחות, השתתפות והישגים של כלל התלמידים, בדגש על קבוצות לומדים העלולות להיות בסיכון של דחיקה לשוליים, של הדרה או של תת - הישגיות ( 2016 IBEUNESCO, ) . כדי לקדם למידה מכלילה והוגנת יש לספק למורים את הכלים הנחוצים ליישום המטרות והיעדים של מערכות החינוך ולהפיכתם לתפוקות למידה . כלים אלה כוללים תוכניות לימודים המתארות ומפרטות את הידע, המיומנויות, ההשפעות והטכנולוגיות ההכרחיים והרצויים שעל הילדים לרכוש בעזרת החינוך . הדגשה של חשיבות הלמידה והתאמה עקבית של הלמידה לשאיפות החברתיות וליעדים ההתפתחותיים יהפכו את המורה ואת תוכנית הלימודים לגורמי מפתח בדרך לחינוך איכותי והוגן ברמה גבוהה . רפורמות יעילות לקידום למידה הוגנת זקוקות לקובעי מדיניות ולאנשי חינוך שרואים במורים עצמם חלק מהפתרון, ולכן מתייעצים איתם בתכנון הרפורמות . מערכות שמערבות מורים מצליחות לפתח אסטרטגיות לטיפול בבעיות של חלק מהילדים בכיתה, שמעכבות את הלמידה . אין פלא אפוא, שספר זה, הראשון בסדרה המחודשת של הלשכה הבין - לאומית לחינוך – הלשכה הבינלאומית לחינוך על תוכניות לימודים, למידה והערכה ( IBEon Curriculum , Learning and Assessment ) , עוסק בדיוק בנושא קריטי זה – תפקיד המורים בפיתוח פרקטיקות מכלילות . מחברי הספר מיכל ראזר וויקטור פרידמן טוענים, כי חינוך איכותי צודק ומכליל תלוי בפיתוח פרקטיקות הוראה חדשניות שיענו על צורכיהם המגוונים של אנשים צעירים שרבים מהם חשים שהמערכת נטשה אותם . הוראה מכלילה שונה באופן בסיסי מההוראה הנורמטיבית שהתפתחה ב - 150 השנים האחרונות . ב"יותר מאותו הדבר", כגון הוספת שעות או הוראה מתאימה אישית, אין די על מנת לגשר על פער זה . מחנכים זקוקים לעוד ועוד ידע על הוראה מכלילה,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help